Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Ghidora
#255325
Går med tanker om at udskifte mit aldrende Pana G20 50".

Men ville egentlig godt op i 65".

Jeg syntes dog 65" OLED stadig er ret dyre... Så spørgsmålet er om man skal gå efter et 55" OLED eller et 65" LCD? ville gerne holde mig omkring de ca. 10.000-12.000. kr.

Eller måske vente på 65" OLED kommer længere ned i pris?

Er ret lun på LG B6/B7... og et muligt alternativ i 65" LCD kunne være Panasonic EX700 til 9.999 kr.
Af Coolsmarti
#255326
Jeg ville personligt vente på et 65" OLED. Skal siges at jeg selv gik fra 55 -> 65 for en 3 års tid siden, og nu er det jo så blevet til minimumsstørrelsen :-)
Af Ghidora
#255330
Ja tror også jeg bliver gladest for OLED... og er ikke meget for at gå ned i 55"....

Sidder rimelig langt væk(vil tro ca. 5 meter) fra mit tv og syntes mit 50" er noget småt på den afstand.
Af Coolsmarti
#255331
Så ville jeg helt sikkert afvente og gå op i 65". Vi har ca. 3½ meter og der er 65 fint.
Af Beckham
#255332
Enig...med den afstand ville jeg helt sikkert også gå efter 65". Men med det budget ville jeg nok kigge efter noget LCD. Ellers kan du nok komme til at vente lidt endnu..:-) Og faktisk kan det måske endda være svært at finde et rigtig godt 65" lcd til den pris. Hvis du kan øge budgettet en smule ville jeg kigge på Sony XE85 eller XE9005,
Af Beckham
#255333
Hov...havde lige misset din kommentar omkring EX700. Virker som en rigtig god pris Power har på den lige nu. Se evt. anmeldelsen her på siden.
Af Ghidora
#255335
Måske er 5 meter overdrevet.... men der er i hvert fald 4... og der er 50" i underkanten, specielt når man tilmed har dårligt syn ;)

Spørgsmålet er bare det med HDR og Sort niveau.... nogen der har erfaringer med EX700? (Har læst anmeldelsen)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#255337
Jeg ville også gå efter størrelsen (det gjorde jeg selv, da jeg skifte mit Kuro). OLED er lækkert, men en stor skærm er altså også fedt.
Af Ghidora
#255338
Håbede lidt at sidste års OLED i 65" ville komme ned under 15.000 kr. så ville jeg nok smide de sidste penge efter det... men omkring de 20.000 det bruger jeg ikke på TV, så hellere købe nyt igen om nogle år.
Af Beckham
#255339
Man skal aldrig sige aldrig...men hvis du tjekker Pricerunner nu, så der ingen som har B6 på lager i 65". Og i det hele taget dukker der kun en butik op i søgningen, så noget kunne tyde på at lagrene er ved at være tømt.

Ellers er jeg enig med Torben....en stor 65" skærm er altså fedt. Man kan også blive ved med at vente og vente...jeg ville prøve at komme ud og kaste et kig på EX700 og se om det ikke kunne være noget. Virker som en rigtig god pris de har lige nu hos Power.
Af Beckham
#255340
Havde iøvrigt selv en Pana G10 for nogle år siden og var da også lidt bekymret over at skulle skifte det ud med en Plasma. Det var dog ikke noget problem overhovedet. Vendte mig hurtigt til LCD billedet og fortrød på ingen måde skiftet.
Af Supergris
#255404
Nej, du finder ikke noget bedre til prisen...

Det er virkelig et godt køb.

Beckham, dette indlæg af dit, giver ikke rigtig mening. Prøv selv at læse det igen:
"Havde iøvrigt selv en Pana G10 for nogle år siden og var da også lidt bekymret over at skulle skifte det ud med en Plasma. Det var dog ikke noget problem overhovedet. Vendte mig hurtigt til LCD billedet og fortrød på ingen måde skiftet."
Af Beckham
#255411
Hehe...nope..giver ikke så meget mening. Skift plasma ud med LCD, så give det vist lige lidt mere mening..:-)