Debat og r√•d om tv-sk√¶rme. Alt hvad der handler om k√łb og brug af fladsk√¶rms-tv
Af max.lund
#255121 Hej.

Jeg har k√łbt Philips 9002 OLED tv og skal teste dette de n√¶ste 14 dage.
Jeg havde inden k√łbet bem√¶rket, at fjernsynet kun underst√łtter HDR HLG og HDR10.
Den underst√łtter alts√• ikke HDR10+ eller HDR Dolby Vision.

Har det betydning for hvad jeg kan se af HDR indhold nu og i fremtiden?

Hvis fjernsynet skal underst√łtte dette, er det s√• et sp√łrgsm√•l om en opdatering af software i fjernsynet fra Philips side af, uden jeg s√• skal g√łre noget andet for at fjernsynet underst√łtter de 2 formater?

Mange tak på forhånd.
Af Beckham
#255122 Det er jo sv√¶rt at sp√• hvad der sker fremover, men lige nu er det jo s√•ledes at alle Blu Ray HDR film SKAL underst√łtte standard HDR, og s√• kan producenterne v√¶lge at ligge Dolby Vision osv. oven p√•. S√• er der jo s√• streaming tjenesterne....lige nu tror jeg de alle samme fortsat underst√łtter standard HDR, ogs√• selv om der er Dolby Vision oven p√•. S√• lige nu ser jeg ikke det store problem i det. Men hvad der sker fremover er jo sv√¶rt at sp√•....tvivler dog p√• at alle lige pludselig indenfor det n√¶ste √•r eller to udelukkende vil tilbyde Dolby Vision HDR.

HDR kan v√¶re b√•de en hardware og software m√¶ssig ting. Sony l√łser det f.eks. med en software update p√• deres top modeller.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#255124 Som Beckham er inde på, så vil du kunne se alt indhold. Både DV og HDR10+ betragtes af branchen som en slags overbygninger på HDR, som bruges som baseformat. Det skal sikre kompatibilitet.

Om Philips vil st√łtte op om Dolby Vision og HDR10+ f√•r vi tidligst svar p√• om 3 uger, n√•r IFA-messen starter.