Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bennoo7
#255094
Jeg har lige købt et dejligt LG B7. Mit bedste tv nogensinde.
Men ind i mellem er det altså noget skidt... :(
Et eksempel er Game Of Thrones S.7 E.4 ca. 20 min inde, hvor personerne går i en grotte med en fakkel, hvor lyset flagrer. Ansigterne står skarpt, men resten af billedet forsvinder i grumsede og grynede nuancer af grå.
Har andre oplevet det samme, og kan jeg gøre noget?
Mvh. Claus
Af Labze
#255095
Min erfaring er, at Game of Thrones ikke bliver vist i den bedste kvalitet og det du ser er et resultat af dårlig kildemateriale. Jeg oplever nemlig præcis det samme. Det er super ærgeligt for serien i sig selv er super smuk, men især mørke scener lider af dårlig kvalitet.
Af Pedersen.86
#255099
ja det er så frygtelig trist at HBO Nordic komprimere serien så hårdt, det går virkelig ud og kvaliteten, især under slagscenerne pixelere billedet tydeligt. Hvis i har mulighed for det, så se den på Cmore i stedet, det er i en væsentlig bedre kvalitet.
Af bennoo7
#255123
Tusind tak for alle svarene :)
Jeg er selvfølgelig glad for at det ikke er mit tv det er galt med, men er træt af, at jeg skal se på den ringe kvalitet, i nogle scener, hver gang jeg ser min yndlingsserie :(
- Men det er jo et helt andet sted man skal henvende sig... ;)
Af steen6400
#255127
Ulempen med Cmore er at lyden bliver i stereo i stedet for HBO's DD+ 6.1.
Af Pedersen.86
#255163
Lyd & Billede har lige lavet en anmeldelse af den nuværende sæson og der skriver de bla følgende:

"Den tekniske kvalitet af streamingen fra HBO Nordic er ikke tilfredsstillende. Lydkvaliteten er bestemt godkendt, men billedkvaliteten er under, hvad man kan forvente i dag. Mange artefakter og meget billedstøj (især i mørke scener) skæmmer serien. Alternativt kan man se den på C More Series HD."

Så det er ikke bare os - måske det kunne være en ide hvis folk begyndte og klage til HBO Nordic, så de kan forstå at det er ikke en acceptabel kvalitet de streamer i, jo flere jo bedre.
Brugeravatar
Af bbplayer
#255170
Hvor er HBO app'n på LG TV? Var LG ikke ekskluderet fra det fornemme samarbejde, eller er det ren Chromecast løsninger? Er det ikke også app på Chromecast som begrænser kvaliteten?
Af Brixen
#255171
Der er ingen HBO app på LG tv. Kun på Samsung.

Jeg bruger Apple tv 4, hvor den kan hentes på. Men vær obs på at der måske kommer en ny Apple tv med 4K snart.