Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kasperth92
#255017
Har de også alle banding der kan ses i film og serier ?

Hvad står ire for ?

Kan se avforums skriver deres eksemplar ikke har banding eller uniformity problemer.
Af Supergris
#255102
De skifter under ingen omstændigheder panelet; du vil nok få tilbudt en bytter i stedet, men prøv nu, at få smidt noget ordentligt kildemateriale på, afspillet på en afspiller, der er sat korrekt op...

Andre med samme problem, og det andet link, hvor der er en, der oplyser, at man ikke skal forsøge på LG OLED, da det ikke ser godt ud:

https://www.avforums.com/threads/lg-ole ... d.1996997/

https://www.youtube.com/watch?v=Qi4Wy7vE8-o
Senest rettet af Supergris 10. aug 2017, 21:01, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#255106
IRE er blot en enhed for andel lys ift maks. lys, dvs 0 IRE er sort og 100 IRE er helt hvid. 10 IRE er dermed en mørk grå. Jeg har ikke set en model uden banding endnu.
Af Kaktus-burger
#255111
Banding har jo ingen indflydelse på billedet. Med mindre du har tænkt dig at sidde og glo på en grå skærm dagen lang.

Har du det?
Af kasperth92
#255112
Ja kaktus burger, det er det jeg har tænkt. Hvis du selv ejer et oled tv med banding så gå ind og se marco polo på netflix. Der er det til at se.

Til jer andre tak for svarene. Jeg prøver at nyde tvet uden at lede efter diverse bånd.

Jeg har ikke mulighed for at sætte ordentligt kildemateriale på men bliver mere tilfreds for hver film jeg ser.
Af Supergris
#255137
Det lyder da utroligt.
Normalt vil det aldrig kunne betale sig, men måske, hvis der er tale om en meget dyr skærm.
Er det gættet korrekt, at det er en 65"?
Af Hbar
#255152
Når der opstår støj i billedet. Så kan det som jeg ser det være 2 ting. Nogle film har et lag af støj lagt ind i billedet. Eks se Der undergang, den har ekstrem meget støj i billedet. Det ligner på stille flader som om baggrunden er i "live".

På nyere serier hvor det kun opleves på statisk baggrund vil jeg mene det er pga. komprimeringen af materialet, hvor bitraten bare ikke er høj nok til at gøre billedet bedre.

Derudover skal det siges at displayet er 4k, så langt flere detaljer er synlige og dårligt kildemateriale bliver bare ikke bedre på et 4k display.
Af kasperth92
#255154
Tak for svaret. Jeg har også sat støj reduktion på auto på netflix og det har hjulpet lidt.

Hvis netflix så ku køre uden stutter ville det være lækkert, men det en anden snak.