Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Tagerasmussen
#254899
Hej.

Mit kære Sony tv der køre på 8 år er begyndt at slukke selv engang imellem så det nok ikke fordi det holder så længe

Jeg har kikket lidt på LG som tit er på bud. Er de holdbare nok eller er det en 3 til 4 år og så de færdige. ??? Det mellem klasse LG jeg kikker på.

Har været glad for kvaliteten og holdbarheden af mit Sony.
Af Beckham
#254911
Har ikke hørt at LG skulle være dårligere på kvaliteten end de andre producenter. Hvilken LG model kigger du på? Når du siger mellemklasse tænker jeg at det måske er en af deres LCD modeller? Dem ville jeg umiddelbart ikke gå efter. De er alle med IPS panel. Dvs. svagere sort niveau og dårligere kontraster i billedet.
Af Tagerasmussen
#254914
Det er med ips panel men det bevidst da jeg skal bruge betragningsvinklen. Det er Lg 630V de har i bilka til 4444 kr. De har nemlig også et Sony til samme pris men det 50 hz. Ved dog ikke on det gør noget
Af Beckham
#254915
Ok..ja...hvis det er vigtigt med betragtningsvinklen, så er IPS vejen frem. Det med Hz ville jeg ikke nødvendigvis ikke ligge alt for meget i. Tag et kig på dem i butikken og vurder hvilken du synes giver det bedste billede.
Af PeterD
#254937
IPS: go' betragtningsvinkel men DÅRLIG sort

VA: Bedre farver og bedre sort end IPS.

Entusiaster foretrækker VA og Sonys fremragende billedbehandling og generelle kvalitet, når sammenlignet med LG som er gode i deres Smart Tv og OLED.

Se om du kan finde et tilbud på Pricerunner mht. Sony. Jeg vil mene at de ekstra 100 Kr er givet godt ud hvis du regner med at have tv'et i et stykke tid..

Køb noget ordentligt første gang er mit motto.