Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af thg
#254731
Har fået mit Sony 65XE9005 og ville gerne afprøve med noget 4K HDR for at se hvordan det ser ud.

Har fundet forskellige ting på YouTube via app'en på tv'et hvor der netop står 4K HDR, men når jeg starter det, står der alligevel kun HD i infobaren der kommer frem.

Har også prøvet på YouTube på min Huawei Mate 9 Pro, hvor højeste opløsning jeg kan vælge er 1440P, som jo heller ikke er 4K og sætter jeg den til over den indbyggede Chromecast, kan jeg slet ikke indstille opløsningen nogle steder.

Nogen forslag?
Af thg
#254737
Tak for det.

Kan det passe der kun er en af dem der understøtter HDR?

Hvorfor kan jeg ikke se 4K via den indbyggede YouTube? Kan det være hvis min internet forbindelse ikke er hurtig nok?
#254739
Der er en bug i Android TV, som gør, at den ikke vælger 4K pr. default. Kan du ikke manuelt skifte opløsningen i app'en? Det kan jeg på min.
Af thg
#254740
Syntes ikke jeg kan ændre på opløsningen nogen steder i app'en på tv'et - hvor gør du det?

Og i app'en på min Android tlf. kan jeg gøre det, men kan for den Sony 4K HDR testvideo jeg fandt igår kunne jeg højst vælge 1440P, som jo ikke er 4K.

Kan det passe der kun er en af vidoerne i linket understøtter HDR?
Af Vasen
#254789
Du kan se om det er HDR ved at trykke på "action menu" knappen på fjernbetjening. Derefter gå ned på billed. Så vil der i højre side komme en menu frem hvor der i toppen står HDR hvis det er et HDR signal. Samtidig vil lysstyrken stå på max. Det er tydeligt at se når den skifter fra SDR til HDR. Hele topbjælken med info om indgang og opløsning bliver tydeligt kraftigere at se på (den hvide tekst)
Af Vasen
#254791
Jeg kan heller ikke få HDR frem på youtube app'en på mit XE9005. Og kan heller ikke lige se hvor jeg skal kunne ændre opløsning mv. I det hele taget er Sony's Android implementering til at lukke op og *biiiip* i ;;)

Men HDR fra netflix / UHD dics / PS4 spil virker super godt og ser piv godt ud. :D Også selvom det ikke har så mange zoner at styre lyset med.