Debat og råd om tv-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærms-tv
Brugeravatar
Af Lubek12
#254608 Hej

Jeg var et smut i Elgiganten for at købe Sony XE8505 i 55"

Men da jeg snakkede med sælgeren var han meget vild med Samsungs nye MU6475 som han ville sætte ned fra 10.000 til 6888 (Samme pris som Sony)

Jeg har ikke kunne finde så meget information omkring de nye fra Samsung, mens Sony får ros her på siden. Umiddelbart tænker jeg at det eneste punkter Samsung vinder på er en bedre fjernbetjening og et bedre smart-system.

Men kan Samsung også hamle op med Sony på billede fronten?

Generelt skal det bruges til sport, Blu-Ray film og Netflix .

Håber i kan hjælpe :) :)
Brugeravatar
Af Lubek12
#254610 Ja jeg kunne heller ikke finde en anmeldelse af den eksakte model, men mon ikke MU6500 minder meget om Mu6475. Tror også at jeg hælder mest til Sony, det var bare hans tilbud der kom bag på mig :D
Af PeterD
#254614 Det burde også være godt.

VA Panel ( god sortniveau) og "meget for pengene"

http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1495007390

Hvor der også er indstillinger du kan bruge..

Feks :

http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1285931399

Lidt om skærmen fra Sony:

https://www.sony.dk/electronics/fjernsy ... ifications
Brugeravatar
Af Lubek12
#254615 Jamen så bliver den en Sony 😀

Sidste spørgsmål, måske, ved I om man kan caste 4K indhold via den indbyggede cast-enhed? Eller er det begrænset ligesom de "normale " Chrome-casts?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#254619 Det kan du ikke med mindre det er Netflix eller Amazon (dvs den starter appen i stedet).
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#254634 OK, så er det tilføjet nu - det skulle være Nougat (7.0) versionen, som indeholder 4K cast. Der er ikke så mange apps, som tilbyder 4K indhold og som samtidigt ikke er indbygget i TV'et, men Viasat er jo én af de apps, som man kunne teste med.
Af ThomasFrost_DK
#254636 Hvilken Elgiganten er det ? For i min i Odense ville han kun slå 1000.- af .
Jeg købte det dog.
Jeg er tilfreds med skærmen dog har jeg svært ved at indstille billede indstillingerne korrekt , specielt er rød lidt for orange- men så er græsset mest naturligt hvis det er er fodbold...
Når jeg ser 4k film fra Netflix så står tvet vanvittigt detaljeret.. i Orkja kan man se trådene i Bladene osv.. tælle græsstrå m.v.
Af ThomasFrost_DK
Torben Rasmussen skrev:Hvilken billedprofil benytter du? Og snakker vi MU eller XE TV'et?

Var det til mig ? 🙂
Jeg har prøvet både at Rode med standard, naturlig og film billed profil, men måske piller jeg for meget ved det..
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
ThomasFrost_DK skrev:
Torben Rasmussen skrev:Hvilken billedprofil benytter du? Og snakker vi MU eller XE TV'et?

Var det til mig ? 🙂
Jeg har prøvet både at Rode med standard, naturlig og film billed profil, men måske piller jeg for meget ved det..

Ja, det var ment til dig. Købte du Sony eller Samsung? Det er generelt "Film"-profilen, som giver det mest korrekte billede, og denne profil vil være en del varmere i sine nuance end standard-profilen.
Af ThomasFrost_DK
#254655 Jeg købte Samsung for 8999.- men hvis tråd starter er tilbudt det til 2000 mindre så kunne det være rart at finde ud af hvilken Elgiganten,. 🙂

Vores tv står Desværre over for er stort vindues parti med hvide lameller så. Dagen bruger jeg standard med lidt ekstra lysstyrke og om aftenen bruger jeg film.. men hvis der er en der bor omkring Vissenbjerg og kan kalibrere, så kom gerne med en pris 🙏
Af thg
#254663 Vild pris, taget i betragtning at 55KU6075 fra 2016 sælges til 4777,- og som får ca. samme karakterer som MU6475 på rtings.com
Brugeravatar
Af Lubek12
#254673 Til Torben Rasmussen
Ja du har ret i at der ikke er meget 4K materiale lige nu, men tænker at det er en god fremtidssikring at kunne caste indhold, når nu Android tv ikke har det store antal apps.

Til ThomasFrost_DK
Det er i Elgiganten i Aarhus C.
Jeg var dernede i går for at købe Sony'en og han pressede stadig meget på for at sælge mig Samsungen så der tror jeg da bestemt at du kan lave en god handel hvis du kan nå at returnere det .
Af ThomasFrost_DK
#254680 Lubeck, Århus C, så tænker jeg det er fordi at Power åbner deroppe idag, men jeg havde ikke tænkt mig at returnere det men forsøge at få 2000.- mere i Rabat, og hvis det ikke virker så er det sku ligemeget🙂

Netflix 4k er ihvertfald pengene værd.
For Satan et billede i Orkja😀
Brugeravatar
Af Lubek12
#254690 Det kan sagtens tænkes, dog har Power ikke den model på tilbud. Jeg fik desværre ikke andet end en mundtligaftale som du kan få med 😀 Men ja som du siger kan det ikke skade prøve 😉

Ja det glæder jeg mig også vildt meget til at se 4K på et ordentligt tv, så nu er det bare at vente til fredag.
Brugeravatar
Af Lubek12
#254809 Så fik jeg hentet tv'et og sat det op og alt fungere perfekt pånær den indbyggede cast funktion.
Når jeg sætter Yousee eller HBO på står den bare og loader/buffer under programmet.

Kan læse mig frem til at den indbyggede model ikke kan afspille så meget som den fysiske chromecast, men kan det passe at hverken yousee eller HBO virker på den indbyggede model?