Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#254593
Hej,
Jeg er jagt efter et tv til stuen på ca. 40-49" til ca.max 5-6000 kr. Jeg har pt. Samsung og synes deres brugerflade fungerer godt, det skifter hurtigt kanal, og tænder hurtigt op. Det prioriterer jeg også fremadrettet. Det må gerne være andre mærker som fx! Jeg ser relativt meget fodbold, og ellers bare til alm. tv-brug og netflix o.lign.

Har I et godt råd til hvad jeg skal gå efter her og nu, da det gamle er gået i stykker?

Jeg har kigget på LG 49UJ750 som pt er i Power til 4666kr.

Sætter meget pris på jeres hjælp.
#254594
LG LCD ville jeg ikke vælge. De kører med IPS panel, hvilket er lig med en ikke så dyb sort og dermed dårligere kontrast i billedet. Samsung's MU modeller kender jeg ikke så meget til, men generelt har de vist ikke fået de bedste anmeldelser. Hvis du kan øge budgettet bare en lille smule, ville jeg kigge på Sony XE85 i 55". Den er på bud til lidt under 7k lige nu. Sony er de bedste til at håndtere hurtige bevægelser, så ville være et godt valg til at se fodbold på. Se evt. anmeldelsen her på siden.
#254606
Hvis du kigger overskriften, så står der "max(!) 49", så Sonyen er nok disket på forhånd.
I den størrelse og prisklasse, er du nok lige så god til at finde den model, du bedst kan lide, som os herinde, da du nok bedre ved, hvad det er, du prioriterer, så bare køb en af de modeller, der er på tilbud og et kendt mærke, så går du ikke helt galt i byen.
Det er nok dagsprisen, der afgør, hvilket tv, der er det bedste køb i den prisklasse og størrelse, du har i tankerne...