Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af stineb
#254451
Jeg står for at købe et nyt TV og har besluttet mig for ét af følgende:

Samsung UE65MU8005 - LED serie 8
Samsung QE65Q7F - QLED serie 7

Er dog meget i tvivl om det bedste er at gå efter serie 8 og derfor "kun" LED.

Håber nogen her har lidt gode råd :)
Af Mfede
#254455
Hvad er dit budget og til hvilken pris har du set de to skærme?
Medmindre du kan få et af de to tv med en voldsom rabat, er der bedre alternativer.
#254456
For lige at gøre det klart, så er de begge "LED-TV". QLED er bare et fancy nyt navn for deres nye quantom dot lag i skærmen, som sidste år hed "S'UHD". Der er langt højere peak lysstyrke at hente i Q7 og så får du ikke mindst deres One Connect boks, som er en del federe end den One Connect Mini, som følger med MU-serien. Fjernbetjeningen til Q7 er også klasser bedre.

Jeg ville helt klart gå efter Q-modellen. Q7 er en smule dyr endnu, men fra Samsung er det helt klart den model man bør satse på.
Af Mfede
#254459
Hvor bor du i landet?
Power har en Panasonic DX900 til 20.000 kroner, hvis du kan afhente i Randers. Der får du væsentligt mere billedkvalitet for pengene.
Hvis du vil spare penge har Elgiganten Samsung KS7005 til afhentning i tre butikker for 12.000 kroner. Det er sidste års model, men den yder tæt på de to skærme du nævner.
En tredje mulighed er LG's OLED-tv B6V, som slår de andre mht. billedkvalitet.
Af stineb
#254460
Randers er lidt for langt væk.
Egentlig har jeg taget beslutningen, jeg er dog bare noget i tvivl om serie 8 er bedre end serie 7 og om dette opvejer LED kontra QLED.
Af PeterD
#254472
Hvis vi alligevel er oppe omkring de 15-2000 kr, så vælg OLED..

Der er mere kraft i et OLED billed og kan levere en mørkere farve end QLED. QLED er og bliver et LED tv (baggrundsbelyst LCD).
Af ÖzkanOdabas
#254474
Hvis du overvejer 65" Mu8005 så anbefaler jeg du heller tager 65" ks8005, sidste års model er bedre. Kan du få den til 9999,- I weekenden på BILKA. Men skal du bare give 20000 så heller vælg b6 Oled fra LG fremfor Qled.