Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#254405
Hej forum.

Jeg står i den situation, at jeg hos en kæde har bestilt et 49" Samsung KS8005, som de - grundet en længere uheldig historie - ikke kan levere.

Jeg havde ellers set meget frem til dette TV, som jeg havde læst skulle være et af Samsungs bedste, og så til en pris på 7.000 kr. Vil jeg købe TV'et fra en anden webshop koster det 10.500 og 7.000 er mit max budget.

Butikken vil gerne hjælpe mig med et andet Samsung TV til en god pris, men de kan kun tilbyde deres nye 2017 modeller.

Efter hvad jeg har læst skulle sidste års KS modeller være bedre end dette års MU modeller, så jeg er i tvivl om hvad der er bedst.

Er der nogen herinde som har erfaring med fx dette års MU7005 eller MU7045? Hvilket af Samsungs nye TV'er kan måle sig med KS8005 i billedkvalitet, performance mv.?

Sælgeren i butikken vil meget hellere sælge mig et LG fjernsyn som han synes er klasser bedre. Han tilbød mig et SJ800 fra LG, jeg kan dog bedre lide design på Samsung og synes det er et must med HBO. Er jeg helt gal på den?

TV'et skal bruges og være særdeles velegnet til streaming (Netflix, HBO, Youtube mm.) og levere et knivskarpt og flot billede.

Jeg synes ikke at kunne finde særlig meget information om/erfaringer med dette års MU-serie, og Samsungs egne specs og betegnelser bliver man jo ikke meget klogere af.

På forhånd tak for hjælpen.
#254406
Om du er helt gal på den, hvis du bedre kan lide designet på Samsung, og du mener det er et MUST med HBO, er du jo den eneste, der kan svare på, så vurder selv, om du mener det!
Du skriver ikke noget om, hvorfor du vælger en 49".
Blot til information, så er 55" den nye "standard-størrelse" til stuer, så hvis du har pladsen, så se på udvalget i denne størrelse i stedet...

Umiddelbart, ser det ud til, at lagrene er tømt i øjeblikket for de mest populære modeller, så det kan være, du skal kigge på andre mærker og modeller, hvis du mangler en skærm, nu og her.

Med hensyn til HBO, kan det være, du skal kigge på en ekstern løsning, da det ikke er alle tv, der har det indbygget.
#254408
Jeg tænkte mere på om jeg går glip af noget på billedfronten. Det andet kunne jeg nok finde en løsning på.

Jeg er gået efter 49" da jeg har en lille stue (ca. 2,8 M til TV'et) så jeg tænkte at 55" ville blive for voldsomt.
#254410
Anbefalingen af LG ville jeg vælge at overse. Det er dét mærke der pr default anbefales og modellen er ikke bedre end KS8005. HBO appen hos Samsung er ikke speciel god, så jeg synes ikke du bør sætte det som at krav. En Chromecast kan rette op på manglen af denne app.
#254416
Det lyder helt vanvittigt hvis man har gjort sine tv produkter dårligere i forhold til sidste år (Samsung, ks/mu)
Det er sjovt som flere er blevet anbefalet LG sj800 i Power- sælgerne må stå til nogle gode bonusser for tiden hehe..
Af Mfede
#254425
Det realistiske er nok, at de så tilbyder dig MU7005. eller MU8005. Der er lavet ret få anmeldelser af de skærme, hvor rtings.com vist er de eneste som har haft både KS og MU til test. Du kan sammenligne og læse de anmeldelserne her: http://www.rtings.com/tv/tools/compare
Vær obs på at KS8005 hedder KS9000 og MU7005 hedder MU8000, da det er en amerikansk side, og modellerne er navngivet anderledes. MU8005 hedder MU9000.. :)

Ud fra de anmeldelser ser det ud til, at du må finde dig i at gå lidt ned mht. billedkvaliteten.

Til 7000 kroner kan du som alternativ få Sony XE85 i 55". Det er også anmeldt på rtings.
På den afstand vænner man sig hurtig til 55" :)
Af Beckham
#254426
Sjovt nok ville jeg i den prisklasse netop også anbefale Sony XE85. Glem det med HBO, det kan som Torben siges løses via en Chromecast, som ikke koster specielt meget. Jeg ville helt klart også gå efter en 55". Selv har jeg 3,5 m til tv'et i en lille stue....har lige købt en 65" og ville gerne have haft endnu større, hvis budgettet havde været til det..:-) Har stadigvæk til gode at høre nogle komme frem til den konklusion at tv'et de købte var for stort....
#254431
De har tilbudt mig et MU7045 til en væsentlig bedre pris end de 10.000 det står til i butikkerne. Jeg er bare i tvivl om, hvorvidt jeg går meget ned i billedkvalitet i forhold til KS8005. Som jeg opfatter det kan sidste års serienumre ikke direkte sammenlignes med dette års. De har jo, som bekendt, lanceret 3 nye topmodeller (QLED-serie) hvor KS8005 nok bedst kan sammenlignes med dette års Q7. Så tænker jeg jo at dette års 7-serie må være et væsenligt step-down. Jeg ved ikke om jeg er helt gal på den, eller om MU7045 i virkeligheden er et super godt TV.

Jeg er glad for at høre at jeg godt kan overse anbefalingen til LG. Havde jeg haft pengene havde jeg købt et 55" KS8005 der kan fås i Elgiganten til 9.000. Jeg synes det er dybt underligt at 49" er dyrere.
Af Beckham
#254433
Ja...lidt mystisk at 49" er dyrere. Men skyldes nok at lagrene er ved at være tømt for 8005 modellen. Jeg kender ikke meget til de nye Samsung MU modeller. Bemærkede lige at Elgiganten har XE85 på bud til lige under 7. Ville være et rigtig godt bud i den prisklasse efter min mening.
Af Beckham
#254434
Torben Rasmussen skrev:Med Sony XE85 er Chromecast indbygget, så det giver sig selv. Jeg bruger den flittigt til HBO på mit eget XC85.
Hehe...selvfølgelig...burde jeg som nylig ny ejer af XE93 have styr på.. :D
Af Beckham
#254439
ThomasFrost_DK skrev:Det lyder helt vanvittigt hvis man har gjort sine tv produkter dårligere i forhold til sidste år (Samsung, ks/mu)
Det er sjovt som flere er blevet anbefalet LG sj800 i Power- sælgerne må stå til nogle gode bonusser for tiden hehe..
Det har jo nok noget at gøre med at MU serien nu ligger under KS serien, da Samsung jo har introduceret QLED oven på de andre modeller, så det har nok lige givet MU modellerne et hak ned i rangordenen i forhold til KS modellerne sidst år.
Af lennon
#254444
Kalid9009 skrev:Jeg tænkte mere på om jeg går glip af noget på billedfronten. Det andet kunne jeg nok finde en løsning på.

Jeg er gået efter 49" da jeg har en lille stue (ca. 2,8 M til TV'et) så jeg tænkte at 55" ville blive for voldsomt.
55" er da super til den afstand . .