Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#254379
Det med billige antennestik orker jeg ikke.
Køber dog måske et Cablecon antennestik og forsøger om det er et par mm tyndere.


Jeg blev frustreret over ikke at kunne vurdere beslagene godt nok på nettet, så jeg kørte et smut forbi Silvan for at få lidt inspiration, hvor jeg endte med at købe dette ACC ophæng til kun 50 kr..
Så kunne det i det mindste give mig lidt indsigt i afstandsstykker, skruer osv.

Endte med at hænge det op, da det målte 19-20 mm i afstand.
Lige nu hænger TV'et dog uden optisk kabel, antennestik og HDMI. Vi har kun Netflix, HBO og TV2 Play i øjeblikket, så midlertidigt behøver jeg ikke antennestikket. HDMI kræver et tyndere og blødere kabel.

Billede
Billede
Billede
Vedhæftede filer
DSC_0234.JPG
DSC_0234.JPG (121.49 KiB) Vist 2237 gange
DSC_0231.JPG
DSC_0231.JPG (148.51 KiB) Vist 2237 gange
DSC_0230.JPG
DSC_0230.JPG (407.38 KiB) Vist 2237 gange
#254383
Billedet snyder måske, men tilter TV'et ikke en smule fremover? I så fald burde du kunne vinde et par mm. ved lige at sætte et lille afstandsstykke på højttaleren og løfte den ud fra væggen, så den hænger lodret. Jeg ved ikke om det er nok?
#254388
Torben Rasmussen skrev:Billedet snyder måske, men tilter TV'et ikke en smule fremover? I så fald burde du kunne vinde et par mm. ved lige at sætte et lille afstandsstykke på højttaleren og løfte den ud fra væggen, så den hænger lodret. Jeg ved ikke om det er nok?
Faktisk er det ikke blot billedet. Jeg er i tvivl om, hvorvidt det faktisk tilter, eller om det er måden beslaget bag skærmen hænger på, der får det til at se sådan ud.
Jeg må have vaterpasset frem igen og tjekke, om TV'et er i lod.
Ellers ryger der nok et par filtdutter e.l. bag på de to 20 mm afstandsklodser og håber at det hjælper.

Det bliver dog først, når jeg har modtaget mine nye kabler og adaptere fra Av-Cables :-)