Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af dpetersen
#254306
Har ingen fejl eller ridser. Har stadig vejledninger. Original soundbar til fastgørelse under tv medfølger.
Købt ved Expert i Varde i 2010
Er kalibreret af professionel (Otto fra Tapeconnection)

Pris ide 2200
Af dpetersen
#255279
Jeg er ikke særlig teknisk anlagt hvad termer angår når det kommer til fjernsyn. Så måske du kan omformulere?
Billedet fejler i mine øjne ingenting, altså ingen pixelfejl eller andet efter hvad jeg kan se.
Af kasperth92
#255291
Dirty screen effect (beskidt skærm) hvis der for eksempel panoreres hen over en ørken eller en himmel, så ser skærmen beskidt ud. Hvad der helt præcist er årsagen ved jeg ikke, ved bare at mit gamle lx5090 led under det i stor stil.

Buzzing er en træls summende lyd der også forekom på mit gamle tv. Lyden blev højere/mere intens jo lysere billede skærmen skulle vise, og var derfor irriterende i film hvor der skiftes mellem lyse og mørke scener
Af dpetersen
#255300
Det hjalp rigtig meget med kalibreringen hvad dirty screen angår og jeg har ikke siden lagt mærke til noget (sidder også 5 meter væk)
I og med at jeg sidder 5 meter væk så har jeg heller ikke været generet af støj fra fjernsynet, men der er noget. Dog ikke noget nævneværdig selv om man går tættere på og så syntes jeg ikke at denne støj ændrer sig om det har været en lys eller mørk scene.
Af kasperth92
#255305
Det lyder jo udemærket.

Jeg står pt og skal have ombyttet et lg b6, hvis min ombytning ikke bliver bedre så er jeg interesseret.

Hvis du gider må du gerne sende en besked med dit nummer, så skriver jeg til dig :)
Af kasperth92
#255377
Det lyder godt.

Jeg vil gerne komme forbi og høre om jeg kan holde støjen ud. Sidder og ser på mit eget lx5090h lige nu og det lyder uden overdrivelse som om der er græshopper i min stue.
Brugeravatar
Af bbplayer
#255378
kasperth92 skrev:Det lyder godt.

Jeg vil gerne komme forbi og høre om jeg kan holde støjen ud. Sidder og ser på mit eget lx5090h lige nu og det lyder uden overdrivelse som om der er græshopper i min stue.
Undskyld OT
Men du droppede da ikke en OLED skærm til fordel for en gammel pioneer skærm? Eller er det til soveværelset? :)
Af kasperth92
#255379
Jeg kan ikke leve med at have betalt 10k for et tv med banding. Hvis man så samtidig tænker på jeg kun ser 1080p materiale så skulle billedet være perfekt på oled tvet for at kunne retfærdiggøre de 10k.

Hvis buzzing ikke er så udtalt på dette eksemplar som på mit eget, og nu hvor det er kalibreret af otto så tror jeg jeg kunne blive glad for det.

Men må jo lige se det først selvfølgelig ;)
Brugeravatar
Af bbplayer
#255380
kasperth92 skrev:Hvis buzzing ikke er så udtalt på dette eksemplar som på mit eget, og nu hvor det er kalibreret af otto så tror jeg jeg kunne blive glad for det.
Og du er opmærksom på at en kalibrering skal holdes vedlige? Det tvivler jeg på er overholdt på så gammel en skærm, måske er den ok, det er da spændende, det kostede da 2-3000kr dengang at få lavet. Ellers må du få det gjort inden den står helt af ;)

sorry, jeg ved godt KURO var godt engang men kan aldrig få mig selv til at købe så gammel elektronik, som kan gå i stykker så hurtigt, selv om du passer på det.
Der må være et bedre alternativ, end noget så gammelt.
Af kasperth92
#255382
Tror ikke der er et bedre alternativ til prisen.

Hvis der ikke var banding på oled tvet så var det et fint tv.

Måske 2018 oled er bedre