Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Güven Arslan
#254528
Beckham skrev:XE9005 er en 2017 model. Den er bagbelyst, hvilket normalt er en god ting og har generelt fået meget ros i anmeldelserne rundt omkring. Den har dog færre zoner at styre lyset i end modellerne over den, hvilket har indflydelse på hvordan den performer med HDR materiale. XD9305 er 2016 model. Hvad der er bedst er svært at sige synes jeg. Mange vil nok anbefale XD9305, da den jo som model serie ligger over XE9005. Omvendt har jeg også læst anmeldelser hvor de synes at XE9005 overgår XD9305. Så den er lidt svær....

tak for hjælpen, jeg tænker kan det betale sig at give et pr tusind mere og købe https://www.elgiganten.dk/cms/tilbud-tv ... T_KS_K5_TV? har læst om det her inde, og de skriver meget positivt hvad jeg kunne forstå på deres konklusion :)?
Af Beckham
#254534
Nu ved jeg ikke lige hvad for et tv du tænker på? Linket tager mig bare til en generel oversigt over tilbud...
Af Supergris
#254554
Du foreslår selv forskellige størrelser, så det gør det meget svært, at hjælpe dig!
Når du beder om hjælp, er det vigtigt, at du har sat dig fast på en minimums størrelse, hvor det i dag ikke kan anbefales at gå under 55", når vi snakker om tv til stuen.
Går du over 55", stiger priserne som regel ret kraftigt, så med mindre du ikke har et fast budget, er det nok 55", du skal kigge på, da der faktisk er ret betydelig forskel på en 49" og en 55".
Med mindre du vil smide flere penge efter en OLED, og har gjort dig klart, at du ikke får HDR-opvelser i topklasse i den prisklasse, så er jeg ret sikker på, dit første bud ikke findes bedre lige nu, så snup du bare Sonyen med ro i sindet...
Af Güven Arslan
#254581
Supergris skrev:Du foreslår selv forskellige størrelser, så det gør det meget svært, at hjælpe dig!
Når du beder om hjælp, er det vigtigt, at du har sat dig fast på en minimums størrelse, hvor det i dag ikke kan anbefales at gå under 55", når vi snakker om tv til stuen.
Går du over 55", stiger priserne som regel ret kraftigt, så med mindre du ikke har et fast budget, er det nok 55", du skal kigge på, da der faktisk er ret betydelig forskel på en 49" og en 55".
Med mindre du vil smide flere penge efter en OLED, og har gjort dig klart, at du ikke får HDR-opvelser i topklasse i den prisklasse, så er jeg ret sikker på, dit første bud ikke findes bedre lige nu, så snup du bare Sonyen med ro i sindet...
tjaa det er også der jeg er lige nu vil jkeg tro, men jeg synes jeg så 9 serien til 10k eller andet sted, men kan ikke finde det :S
Af PeterD
#254583
Güven Arslan skrev:
Supergris skrev:Du foreslår selv forskellige størrelser, så det gør det meget svært, at hjælpe dig!
Når du beder om hjælp, er det vigtigt, at du har sat dig fast på en minimums størrelse, hvor det i dag ikke kan anbefales at gå under 55", når vi snakker om tv til stuen.
Går du over 55", stiger priserne som regel ret kraftigt, så med mindre du ikke har et fast budget, er det nok 55", du skal kigge på, da der faktisk er ret betydelig forskel på en 49" og en 55".
Med mindre du vil smide flere penge efter en OLED, og har gjort dig klart, at du ikke får HDR-opvelser i topklasse i den prisklasse, så er jeg ret sikker på, dit første bud ikke findes bedre lige nu, så snup du bare Sonyen med ro i sindet...
tjaa det er også der jeg er lige nu vil jkeg tro, men jeg synes jeg så 9 serien til 10k eller andet sted, men kan ikke finde det :S
Næ...kan heller ikke finde det..