Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#254212
Aloha!

Jeg har kig på et LG oled 55b7v på tyske hjemmesider, hvor det koster knap 15.000 kr. plus ca. 600 kr. i forsendelse. Det er altså 3.000 kr. billigere end her hjemme.

Der er oprette tråd på noget lignende, men det var 2016 modellerne. Her skrev nogen at det først var i 2017, man kunne købe dem fra Tyskland, hvis man skulle undgå problemer med tuneren.

Hvad siger I? Kan jeg trygt købe et i Tyskland, og bruge det her hjemme, som var det købt her?

Overvejer muligvis også et 65b7v men det bliver nok lige dyrt nok :D

Hej fra Simon.
#254214
Ja ingen problemer der, udover fysisk manual måske ikke inkluderer nordiske sprog.

Du kan på grundlag af firmware som tysk oled og et dansk oled bruger, næsten konkludere dette, og at de tuner vi bruger i europa er ens, så du kunne købe det i Polen hvis du ville.

Eneste reelle fordel, som kunne være der, er at Tyskland har DVBC2 igang i nogle byer men det er egentlig vistnok kun deres settop bokse som understøtter det.
#254216
Jeg kan ikke lade være med at "hægte" mig på denne tråd og spørge om jeg så kan gøre det same, men bruge TV´et I Frankrig?

Jeg ved at I gamle dage var der noget med at Frankrig brugte SECAM istedet for PAL?

Jeg har nemlig lagt mærke til at priserne på OLED hernede er ret meget højere end i Tyskland (og Danmark for den sagt skyld.
Laveste pris i Frankrig lige nu er 3000 euro (= ca 22.000) for en 55B7
#254223
...Og hvad med Polen. Et af Europas billigste lande??

1 Zlotny er 1,8 Kr. (og 1 € er 4,7 Zl.)

Et 55" B6J koster 7800 zl.
Et 55" E6V koster 9300 zl.
Et 65" B7V koster 15985 zl.

https://www.ceneo.pl/Telewizory/Rodzaj_ ... 4K_UHD.htm

Media marketing.pl er også store dernede:

https://mediamarkt.pl/search?query%5Bme ... ng%5D=OLED

Måske billigere andre steder, hvis de har en polsk Pricerunner.pl..??
#254227
Franskmanden skrev:Jeg ved at I gamle dage var der noget med at Frankrig brugte SECAM istedet for PAL?
Det var de gamle analoge signaler du henviser til. Tror ikke der er så store forskelle i det nu på den digitale side, Wiki siger at Frankrig bruger DVBT nu, og firmware vi bruger er den samme i Frankrig og Polen, så du kan godt købe det der, med forbehold for manualer som den primære forskel, og måske garanti/reklamationsretten som måske fungerer lidt anderledes.

Flere skærme, som sælges i Danmark er modeller som kommer fra østlande, da de, som nævnt, er lidt billigere at importere derfra.