Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#254201
Hej jeg har længe ledt efter et tv og havde egentlig set mit lun på
UE55KS8005 eller UE55KS7005¨

Som jeg har læst meget godt om.. desværre er det ved at være udsolgt alle steder...
Så nu skal jeg finde et andet et.

Har i nogen anbefalinger? har set de nye modeller af ovenstående, men de er dyrere, og efter hvad jeg har hørt? har de ikke quantom dot, som ovenstående versioner havde?

Jeg gamer meget på min xbox og kommer til at kører på den nye xbox med 4k HDR, udover det.. går jeg meget op i af fodbold og sport generelt kan vises super godt på skærmen og hdr må gerne være ordentligt.

Vil helst smide 8-10 men maks budget er 12 k hvis det helt fede skulle dukke op.
Senest rettet af egemarj 20. jul 2017, 13:32, rettet i alt 1 gang.
#254202
Hvis du kan strække budgettet til 12.000, så synes jeg næsten, at valget er givet. Så skal du satse på LG B6 OLED. Det er en 2016-model, som er lige ved at udgå, men du finder ikke bedre billedkvalitet til pengene.

Med denne skærm får du også god HDR fra din Xbox.

Butikkerne er ved at sælge ud af lagrene. Se evt. her: http://www.pricerunner.dk/pl/2-3157964/ ... ign-Priser
#254203
Hvis du er sensitiv over for hakkende bevægelser bør du måske kigge efter noget Sony.
Har selv Samsung KS8005. Det hakker desværre selvom motionflow systemet aktiveres.
Har hørt Sony´s motion system skulle være bedre.

Desværre er bevægelser i billedet ikke en del af billedkvaliteten i ekspertens optik. Så derfor kan man blive "snydt" lidt når man køber det "bedste billed"
#254205
Jeg har ikke selv eftertjekket, men input lag blev nedbragt på B6 til under 30 ms med denne firmware:
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1490235099

Hvad tænker du på, når du siger HDR-oplevelsen? Efter min mening er det den bedste HDR-oplevelse du får fra en 2016-skærm - betydeligt bedre (og i praksis højere maksimal lysstyrke) end KS7005/KS8005 som du har kigget på. Husk på, at KS7005 er kantbelyst, så hvis det er små elementer i billedet, der skal være meget lyse, kan det kun gøres ved at oplyse hele billedet.
#254206
egemarj skrev:Hej jeg har længe ledt efter et tv og havde egentlig set mit lun på
UE55KS8005 eller UE55KS7005¨

Som jeg har læst meget godt om.. desværre er det ved at være udsolgt alle steder...
Så nu skal jeg finde et andet et.

Har i nogen anbefalinger? har set de nye modeller af ovenstående, men de er dyrere, og efter hvad jeg har hørt? har de ikke quantom dot, som ovenstående versioner havde?

Jeg gamer meget på min xbox og kommer til at kører på den nye xbox med 4k HDR, udover det.. går jeg meget op i af fodbold og sport generelt kan vises super godt på skærmen og hdr må gerne være ordentligt.

Vil helst smide 8-10 men maks budget er 12 k hvis det helt fede skulle dukke op.
Der er mange gode tv derude så det er ikke kun Samsung som skinner som guld.

Sony er feks bedre til bevægelse og Panasonic kan også et eller andet.
#254207
Er enig med Rasmus i anbefalingen af B6V. Mig bekendt er KS7005 og KS8005 ved at udgå og derfor ikke til salg til priser, hvor det kan svare sig at købe dem fremfor B6V. Jeg ser selv meget sport og kom fra et plasma til et lg oled. Jeg har været fint tilfreds. Det er så meget bedre på sortniveau og betragtningsvinkler, at det har været det helt rigtige for mig.
#254208
Mfede skrev:Er enig med Rasmus i anbefalingen af B6V. Mig bekendt er KS7005 og KS8005 ved at udgå og derfor ikke til salg til priser, hvor det kan svare sig at købe dem fremfor B6V. Jeg ser selv meget sport og kom fra et plasma til et lg oled. Jeg har været fint tilfreds. Det er så meget bedre på sortniveau og betragtningsvinkler, at det har været det helt rigtige for mig.
Og med seneste opdatering ift motion, så er der altså snart sket noget på den front.
Jeg syntes det er pivlækkert tv efterhånden.
Imo uden konkurrence (prisen taget i betragtning).
#254210
Og når Bromberg nu mener den skærm er fed, så må man da også tilføje at deres pænere fjernbetjening med 3D knap(mr700), kan fås for 300-350,- ekstra, så har man også noget pænt på bordet, da deres almindelige sorte magic remote er lidt kedelig.