Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af DennisDK_
#254039
Hej
jeg vil blot dele min oplevelse med jer herinde, for at gøre det let for mig selv, har jeg blot kopier den sidste mail som jeg sendte til samsung.
Min reklamation blev pure afvist af dem.

Hej

Her kommer en længere roman om det jeg troede skulle være mit drømme tv...

Det hele startede med at jeg købte et 65ks8005 d. 4 dec 2016, da jeg kom hjem med tv'et finder jeg hurtigt ud af at foden ikke kan monteres, da der ikke er noget gevind i tv'et til skruerne som skal holde foden.
Tv'et bliver derefter returneret og jeg får et nyt udleveret d. 9 dec.

Jeg begyndte så småt at bemærke at der til tider er en lys streg i højre side at displayet, som kun kan ses i lyse scener, og det var derfor kun engang i mellem at den var til irritation, f.eks. til fodbold kampe. jeg kontakter min tv pusher, som forsikre mig om at dette IKKE er meningen, tv'et bliver sendt til Rep. d. 13 marts 2017, og kommer tilbage med nyt lcd display.
Tv'et kommer retur med 2 defekte ophængs skruer (møre i gevind) så jeg har ikke mulighed for at hænge mit tv op igen, på mit ny erhvervede tv ophæng. Jeg skriver til samsung kundeservice og har en lang email tråd med en Pernille, som var meget hjælpsom, og bestilte nye skruer til mig, de var dog i restordre, blev sendt til en pakkeshop uden at jeg fik information om dette, og da jeg endelig fik pakken var der kun en skrue i den. Det skal dog siges at jeg nu 2½ måneder efter endelig har fået mine skruer.

Efter noget tid ligger jeg mærke til at der også på det nye display er fejl i billedet, da der er en mørk skygge nedover skærmen. Tv'et bliver sendt til Rep. d.24 april 2017 og kommer igen tilbage med nyt display.

Ultiomo maj, da jeg modtager den første skrue, vil jeg spænde den bag på tv'et, og der bemærker jeg skævheden i mit tv, som er problemet jeg står tilbage med nu. Jeg havde ikke bemærket det før, da jeg blot havde sat mit tv på fod, mens jeg ventede på vægskruerne, og mere havde fokus på om der var fejl på displayet.
Jeg kontakter igen min tv pusher, som fortæller mig at dette ikke kan være rigtigt, og jeg bestiller d. 6 juni. Rep. til afhentning d. 19 juni.

Tv'et bliver afvist af jer, med en forklaring om at et 65" på afvige 5 mm fra kant til kant, men problemet er ikke at tv'et buer. Problemet er, at de første 95 cm er helt lige, hvorefter det laver et knæk, og på de resterende 50 cm har en afstands forskel på 4 mm, hvilket er tydeligt at se når tv'et hænger på væggen.

Så nu, efter 6 måneder, hvor tv'et har været ombyttet, sendt ind og ud fra Rep. flere gange, fået tilsendt nye skruer efter utallige e-mails og Rep. bestillinger, står jeg tilbage med et skævt tv, som i fortæller mig at jeg bare skal leve med? og oven i det en regning på 1875 kr for afvist reparation af tv. Er det virkelig den service i yder jeres kunder som smider 15000 efter et af jeres produkter?
Brugeravatar
Af bbplayer
#254042
Sørgeligt.

Har dog aldrig set skæve tv skærme . Så har årsagen været en af mange andre.

Et billede af skærmen, kunne vel hurtigt have bevist at den var skævt formet, uden at skulle til rep først?
Så kunne man vel tegne og fortælle på det billede som tages og dokumentere det problem.? Eller det har du måske også forsøgt.
Brugeravatar
Af bbplayer
#254045
Når du siger det er skævt, så er det vel et spørgsmål om du har noteret om det var skævt fra dag 1.
Måske kan varme (for tæt på en varme enhed,pillefyr/brændeovn/luftpumpe osv) , måske har beslag siddet forkert, så vægten belaster den ene side?

Præcis hvor er skævheden i skærmen, og er den lyse streg i side, årsagen til at du ser det?
et billede vil gøre underværker og måske en indikation af hvor det er skævt :)
Brugeravatar
Af bbplayer
#254048
Kaktus-burger skrev:
DennisDK_ skrev:http://imgur.com/a/EoDJv
Kaktus-burger skrev:Kan du tage et par billeder af fladskærmen?
Det kunne måske godt være tegn på en transportskade. Det ligner at skærmen har fået et knæk på midten.
Enig, den skade kommer ikke ved at side på en væg.

Der må være en mod argumentation fra Samsung/værksted?
Brugeravatar
Af bbplayer
#254050
Så er der jo kun butikken tilbage, og det lyder som de heller ikke vil hjælpe, når de tager 1875,- for en afvisning, selvom problemet er synligt nok.

Har de fragtet det fra A-B ? Eller har du afleveret i butik og selv fragtet hjem fra butik?
Brugeravatar
Af bbplayer
#254056
For at gå videre, så har du jo et problem, for du har jo observeret problemet for sent, iflg. deres regler.

Spørgsmålet er om sådan en klage hos forbrugerklagenævnet kunne gennemføres selvom de har nogle regler. Spørgsmålet om de regler er vel, er du oplyst om disse ved afhentning eller aflevering, så du er opmærksom på at gå det efter, grundet de 48 timers begrænsning.

Personligt ville jeg nok kikke på skærmen, når den kommer ind af døren men sådan er vi så forskellige, og derfor kan nogle problemer jo stadig vindes fordi man ikke kan forvente du automatisk kender de regler. Jeg har ikke hørt om dem, og har haft skærme til rep. før.

Det kan ikke være fair at disse informationer står på en bagside, som du skriver under på forsiden, og så forventer de alt er dækket ind. De gad sikkert ikke vente på du læser bagsiden , hvis det er tilfældet.
Af DennisDK_
#254062
Det stod på emballagen skærmen var pakket ind i. Ja jeg burde havde tjekket bedre efter, men som jeg også skrev, så havde jeg mere fokus på selve billedet på skærmen, da det var det jeg havde haft problemer med 2 gange, og med skærm filmen som sad på det nye panel så tv'et jo helt nyt ud.

Jeg har opgivet sagen, og jeg ville blot dele min oplevelse.
Jeg står tilbage dybt skuffet over den kundeservice samsung har ydet, og jeg har fortrudt mange gange at jeg købte dette tv.