Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af shock
#254034
Købte tv for at prøve noget nyt. Ser ikke TV normalt, kun viaplay og har både ps4 & xbox one.
Har virkelig fortrudt at udskifte min gode gammel LG lcd fra 2009 med denne.
Kan ikke rigtig indstille den korrekt.
Selvom HDR er ser meget bedre ud end alm. spille mode, så får jeg ondt i øjne efter 10 minutter. Men lige så snart jeg begynder med at leje med indstillinger, bliver det kun værre for min øjne og det kan tage op til flere dage før jeg kan prøve HDR igen.

Ang. pc skærme, så køber jeg kun IPS (næsten), for alt andet kan jeg ikke rigtig justere, så det er behageligt at kigge på i længere periode.
Har haft en AOC skærm før, hvor brightness var på 1 og jeg kunne stadig ikke læse på den i flere timer. Asus køber jeg aldrig igen.
Det er selvfølgelig forskel på skærm, men hver gang jeg sætter brightness til 20, så plejer det at virke. Nu er det et 55" tv og jeg sidder 4-5m fra.

Har ikke lyst til at øderlægge mit syn og bruger Gunnar briller, når den er helt slemt.
Er det noget jeg kan gør?
#254055
X850D bruger ikke PWM til at styre lyset, så det bør ikke være flimren fra LED der generer dig.

Har du indstillet TVet i Film/Biograf-profilen? Du kan endvidere prøve at aktivere omgivelsessensoren, så den skruer mere ned for lyset når lokalet bliver mørkt.