Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bromberg
#254200
Jeg fik unpaired mr650, men alle knapper virkede stadig, da den så begyndte at registrere den igen.
Jeg fik det til at lykkedes ved at deaktivere mr650, pille batterierne ud og og så trykke guide på mr700 (Sådan ikke registrere man mr650, men det lykkedes).
Tak:)
Brugeravatar
Af bbplayer
#254211
Den jeg fandt består af 2 a4 sider, og er ingen rigtig instruks, og samme fik jeg med til min mr700 . Så forvent ikke meget hjælp der, der skal du nok se efter manual til selve TV, så er der noget mere at finde.

btw,
virker din netflix/amazon knap på dit B6 ?
Af 1gadget
#256638
Jeg har købt den nye remote mr700 (med netflix og amazon knapper) fra butikken i UK, men jeg kan desværre ikke få den til at parre med mit b6.

Min gamle remote mr650 er deaktiveret og jeg har forsøgt de forslag som er nævnt i tråden, men de virker desværre ikke. Har i nogle andre forslag?

Butikken har sagt, at jeg kan få pengene tilbage, men jeg vil hellere have at fjernbetjeningen virker.
Brugeravatar
Af bbplayer
#256641
Jeg har jo den gamle mr700 (med 3D knap) og når du siger du har prøvet, så tror jeg bare du må prøve igen.

Det virker men jo, hvis du gør noget forkert så går det galt.
Lyser mr700 rødt i toppen når du sætter batterier i og trykker på OK?
Er du sikker på at den gamle er afmeldt på TV?
Af 1gadget
#256652
Den gamle remote er afmeldt. Det er kun nolge få knapper der virker og pointeren kommer ikke frem. Derudover har jeg også fjernet batterierne fra den.

Ja, det lyser rødt i den nye. Tænd/sluk virker samt volumen og op/ned knapper virker, samt nogle andre knapper. Når jeg trykker ok kan mit tv godt finde min remote, men parring mislykkes hver gang.

Jeg har forsøgt adskillige timer igår og idag uden held.

Jeg tror jeg sender den tilbage og får pengene retur. Så prøver jeg at købe samme model som dig og den burde virke.
Af bromberg
#256653
Jeg havde problemer også, men lige pludselig var den der.
Jeg forsøgte at gøre det der normalt frakoblede remoten, herefter virkede den. Om det var tilfældigt ved jeg ikke, men virker - det gør den
Brugeravatar
Af bbplayer
#256654
1gadget skrev:Når jeg trykker ok kan mit tv godt finde min remote, men parring mislykkes hver gang.
Jeg tror jeg sender den tilbage og får pengene retur. Så prøver jeg at købe samme model som dig og den burde virke.
Teoretisk set, så kan det jo være rigtigt at den ikke virker på B6, og at du skal prøve den ældre model i den serie, som dog har 3D knap, det kan du ikke bruge.
Brugeravatar
Af DaneLaw
#266511
Er selv af indtrykket at Netflix & Amazon versionen (jvf. knapperne) virker på 2017 lineup (koster små 500DKK tilsendt) og versionen med 3D og ej ovennævnte medieknapper, virker på 2016 lineup. (koster lidt over 300DKK) men om det også er tilfældet i praksis, skal jeg lade være undsagt har ikke testet det' er alene indtrykket fra diverse forums.

Har selv B7V og hertil en standard magic remote og har delvist overvejet at købe E7 remoten med amazon/netflix knapper, men er lidt usikker på hvad det egentlig gavner, for umiddelbart virker det til at omhandle medieknapper som play/pause/ffw etc, samt info-knappen, og denne info kunne dog være interessant hvis den vitterlig giver en dybere grad af informationer på visse matrialer' som jeg netop ikke kan indhente på standard'remoten eller af andre veje.?

btw jeg noterede mig at flere af disse remote-salgs-hjemmesider i England og Tyskland også sælger en tredjeparts magic air-remote til LGs magic remote-modeller og under sloganet "LG AN-MR700" og med henblik på LGs OLED modeller som bla 6'serien ... https://www.remote-control-world.eu/rc- ... c99d317f84

- og den ligner ufattelig meget den remote jeg selv netop har fået ind af døren fra Kina, og som kostede lidt over 30DKK med forsendelse fra Kina til DK O_O . (5.5USD)
og ganske rigtgtigt den styre via LG egen cursor, og visse af de andre basale funktioner virker som lyd, kanel up og ned og visse medie'frem&tilbage'knapper, men langt fra alle features virker på denne remote og meget vel hele blåtand-delen fra den originale magic-remote som ikke spiller efter hensigten og det er ret vitalt.

Købte denne billige 5.5USD air mouse til brug ved Android TV når man bruger Xiaomi boksen som hænger bag på B7V og hvor jeg savner air funktionen når man er i Android TV som bla Kodi, og her virker den glimrende og besidder alle disse sensorer, så den sanser når man væver den rundt luften og hvor pilen på skærmen følger trop og den sanser også om man har qwerty-keyboard oppe eller bare de gængse knapper og hvor den tænder lyset og funktioner afhængigt af hvad side der er oppe.
Men denne billige tredjeparts magic remote subsitute har nemlig også en info knap, men er usikker på hvad info man egentlig får med E7s info knap som man ikke kan få med den basic remote på B/C7.

-men være varsom med denne tredjeparts løsning, som disse online-remote-forhandler sælger til LGs magic remote feature, for hvis den er mage til min selvom den linket model ser ud til at mangle aktiv-bagbelysning, så er der en hel del af funktionerne man ikke får med, ja bevares den hopper på LG eget cursor-system, men rigtig mange af de øvrige funktioner magten den ikke.
Den har dog en learning funktion hvor TV kanppen og de 4 farve-knapper kan clones fra en anden remote, men spiller ikke når jeg prøver,og det skyldes meget vel at det er BT-features jeg forsøger at ligge over fra den originale remote som bla home/recentknappen.
men til lidt over 30 DKK tilsendt kan man dårligt brokke sig, og fungere glimrende til Android TV selvom den optager den eneste USB port man har på Xiaomi Mibox..
Billede
Billede
Billede
Billede

Også røvirriterende at man ikke kan se hvad format man afspiller i Netflix. med disse remotes på Android TV, for 4K 60 HDR fungere glimrende i YT på denne ældre 2016 mibox, men svært at validere hvad format man egentlig ser på via Netflix når man er connected via Android TV, og middelmådig 4k vs god FHD er ikke så åbenlyst som man skulle tro, og relativt svært at skille skidt fra kanel og fastsætte format.. ::l

Dog meget smart at LGs magic remote også understøtter Android TV, og man kan bruge LGs magic remote som en remote på Xiaomi Mibox i Android TV dog selvflg uden magic remote featuren.

jeg kan se der er en "info" knap på LG TV plus (appen) er der nogen med en E7 remote som ved om den er lig info knappen på den native E7 mere exclusive OLED-remote.??
Billede