Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Thomaslr
#253690
Hej.

Jeg vil høre gruppen om erfaring med vægbeslag til 55" lg oled b6v. Enten fast eler med mulighed for at dreje en smule. Idag har jeg et beslag, men det hælder ganske lidt -> svært at bore så det står 100 pct i water. Findes der et beslag (udover lgs, som jo ikke sælges i dk) hvor man kan regulere venstre/højreside efter beslaget er sat op? Det skal gerne kunne bære lg soundbar sh6.

Tak for rådgivning.

Hilsen thomas
Af banzai
#253721
Hej Thomas

Vi har købt Vogels vægbeslag til vores 65".
Til 55" koster det omkring 400 Kr. Det kan justeres en smule, i forhold til det problem du siger - Men hullerne skal stadig være rimelig præcise.
http://www.av-connection.dk/?PGr=5164

Det er kun til TV. Jeg formoder der er et specifikt beslag til den soundbar.
Af Thomaslr
#253836
Tak for svar. Det ser fint ud. Dog kan jeg forestille mig udfordringer med antenne og netkabel, da disse stikker bagud på tv. Med hensyn til soundbar, så er det korrekt, at der fælger beslag med. Men jeg ved nogle tv beslags løsninger giver mulighed for montering af to ekstra metalpinde, som føres fra tv beslag til soundbar. Det giver dog ekstra vægt til tv beslag.

Hilsen thomas
Af banzai
#253838
Det var så lidt.

I forhold til stik, så er netkablet ikke umiddelbart et problem på vores.
Antennestik vil dog være et problem, så her skal du have et 90 graders stik. Disse kan fås for næsten ingen penge.
Af MontørThomas
#253869
vær opmærksom på nogle soundbar der sidder skruerne i soundbaren under soundbaren, og ikke på side, hvorfor at hvis du købe et beslag til soundbaren som kan hæftes på tv´et så kan det vise sig at være forkert, SH 5 er hvor der følger et beslag med til soundbaren og monteres separat for sig....Og køber du dig et beslag til soundbar som sættes til tv´et skal du være opmærksom på at der må ikke være for mange "bevægelige dele" da disse dele kan være svære at spænde tilpas godt til så ledes kan soundbaren rykker sig fra side til side og sidde skævt grundet soundbaren vægt......!.... :-)...har lige haft problemet med en bose soundtourch som trak for meget i beslaget og det var i elmutanten man havde solgt et beslag og jeg kunne ikke spænde det ordentlig kontra vægten...