Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af bbplayer
#253523
Core skrev:Den Samsung-skærm jeg får erstattet, kan ikke opgraderes fra HDR 1.1
Hvor har du HDR 1.1 fra? Er det noget før HDR10 du mener?
Af Core
#253525
Sorry, det er mig der roder rundt i begreberne, det er rettet nu.

Jeg mener: den understøtter ikke HDR, og kan ikke opgraderes fra HDCP 1.1
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#253527
Hvis du holder dig til udgangspunktet, så tror jeg, at Panasonic EX780 er eneste mulighed. Jeg er i hvert fald ikke kommet tanke om andre.

Hvis du er klar på at droppe 3D så er der ret mange muligheder. Hvis du går den vej, så synes jeg, at du i stedet skal prioritere at få god HDR.

HDR-billedkvaliteten på Panasonic EX780 har jeg ikke set, men jeg har stadig til gode at opleve et mellemklasse LCD levere overbevisende HDR. Det skyldes primært, at det stiller meget store krav til hardwaren, så i praksis kræver det enten OLED-teknologi eller et LCD-panel med bagbelyst / zone-styret LED-belysning. I den kategori findes f.eks. Sony ZD9, men så kommer vi jo også i en helt anden prisklasse. Andre eksempler er Panasonic DX900 og Sony XE90 (dog i lidt mere begrænset omfang). Samsung har desværre ingen LCD-tv med bagbelyst LED i år. OLED findes i 77" men priserne er helt urealistiske.
Af Core
#253584
Hmmm...

Nu har de tilsyneladende ombestemt sig, og vil hellere reparere min eksisterende skærm, på trods af allerede at have erklæret den totalskadet. Med mindre jeg ønsker den først foreslået Serie 6-model, med markant færre features, som erstatning, hvorved forsikringen bortfalder pga. ombytning.

Det var da et frustrerende spild af tid, og kræfter, og nu er det svært ikke at føle sig bare lidt pisset på :(
Af Bjur
#253689
bbplayer skrev:SKynd dig at find en LG B6V 65" , så har du rigtig god 3D oplevelser, der er vist ikke mange som synes det er ringe på disse skærme. Så kan de aktive skærme gøre nok så meget der.

Det er så kun hvis du virkelig vil have passiv 3D, og noget som står klokkerent og i 1080p med Blu-ray 3D.
65 B6V har dog ikke 3D lige for god ordens skyld.