Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Set
#253431
Hej drenge

Forfærdeligt weekend for mig, mit TV Samsung UE55JS8505XXE ville ikke starte op i fredags. Når jeg trykker på fjernbetjening, så blinker den 2 gange hurtigt i LED lyset, lille pause, 2 gange hurtig blink, lille pause og 2 gange hurtig blink og så er lyset tændt hele tiden, men den vil ikke tænde. Jeg kan hører den klikker også men vil ikke tænde.
Jeg finder kvittering frem og den er købt den 26. juni 2015. Samsung vil ikke hjælpe.

Nogen der har en ide om hvad det kan være? Har gennemsøgt hele nettet men synes ikke jeg kan finde noget. :(.
#253434
Sekvensen i LED-lyset plejer at være en fejlkode. Disse fejlkoder kan typisk slås op i manualen, så måske det kan besvare spørgsmålet? Hvis den klikker kunne det godt lyde som om, at der er et komponent, der er røget. Måske en elektrolyt?

Men det er da godt nok noget af timing. Få dage efter reklamationsretten udløber...
Af Set
#253435
Altså den klikker ikke, den siger bare den der klik lyd inden TVet skal tændes plejer den altid at gøre, men den tænder bare ikke op.
Ja det er pisse irriterende har spurgt Samsung om de vil dække på lidt Goodwill men næppe intet at hente hos dem.
#253459
Alting går i stykker, men det hjælper jo ikke trådstarter at minde han om det uundgåelige.

Så vidt jeg lige kan Google mig til, så er 2 blink strømforsyningen, men du må nok lige finde manualen.
#253473
Rasmus Larsen skrev:
Men det er da godt nok noget af timing. Få dage efter reklamationsretten udløber...
Sorry ikke for at være pernitten, men med mærket er det jo ikke første gang man hører det..

Det går åbenbart lidt for hurtigt med elektronikken

Hvor finder man en ekstern strømforsyning og er det ikke lettere at købe et nyt tv?
#253479
Hvis vi antager at Samsung med god vilje kan sige "Ok, vi har en grace periode", så synes jeg du har noget at hente om ikke andet, så kæmp lidt mere for det. Jeg har været ude for lignende, dog ikke hvor TV'et ikke vil tænde, men en mystisk "pixel-fejl". Læs min oplevelse her:

http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... =2&t=34768

Jeg fik Samsung til at hente mit TV og sætte et nyt Panel i. Vi snakker en grace periode på 28 dage i mit tilfælde.