Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#253280
Thank you for all the help.

This has been extremly helpful. It seems the conclusion could be that the panel is not defect per se, but it does not preform on the lever as is should. Therefor I should have a new.

And one final question, given that this i overdrive trailing. it could be fixed some in firmware updates?

Again, thank you! Learned allot :)
#253285
Rasmus Larsen skrev:You're welcome :)

It may but I honestly can't say for sure.
Update. Talked to the service who were going to fix my tv - the second time now (under 6 months).

They said they would change the panel again. You recon this will fix it?
#255246
Hei!

Da har jeg snakket med verksted. De har byttet LCD module, og oppdatert main firmware. Forstod det slik at de _ikke_ har byttet panelet.

Tror du dette vil løse problemet? Mulig jeg missforstod deg tidligere @RasmusLarsen , men trodde selve panelet måtte byttes.

Hører fra deg!
#255252
Samsung has a long history for failure-hit components..

Get a new or money back.."The worlds leading producent of tv.." Yeah, when they count every exchanged tv as a new sold"

Just my two cents of wisdom..
#255253
PeterD skrev:Samsung has a long history for failure-hit components..

Get a new or money back.."The worlds leading producent of tv.." Yeah, when they count every exchanged tv as a new sold"

Just my two cents of wisdom..
Not sure what you mean in regard of my question above?

Anyhow, it would be great with a feedback fra Rasmus. Really looking forward to that, in regard of his excellent feedback a while back
#255254
Rasmus Larsen skrev:I'm not 100% sure why your are getting green overdrive trailing from a PC and red from a Mac but I think it comes down to picture settings. Do you use the exact same picture settings on the HDMI port that the PC and Mac are connected to? I mean, the same picture settings that you use for TV channels / streaming?
Hvorfor er det tv indstillinger? Og ikke PC'ens ICC profil? Eller Mac som bruger en anden ICC profil? Det må da være afgørende at begge benytter samme farver i output her? sRGB er ofte standard i windows, aner ikke hvad standard Mac vælger.
#255255
Dalla skrev:Hei!

Da har jeg snakket med verksted. De har byttet LCD module, og oppdatert main firmware. Forstod det slik at de _ikke_ har byttet panelet.

Tror du dette vil løse problemet? Mulig jeg missforstod deg tidligere @RasmusLarsen , men trodde selve panelet måtte byttes.

Hører fra deg!
Hva tenker flatpanels? Torben, rasmus?
#255270
Mfede skrev:Hvis man søger på LCD module på google, får jeg den opfattelse, at de mener hele panelet.
Hvornår får du det tilbage?
Får den tilbake imorgen. Urolig spent!

Vedkommende på telefon sa at panelet ikke var byttet, men ikke snakket med selve tekniker. Mulig det er rett som du sier, at lcd modulen er en del av panelet.
#255293
Rasmus Larsen skrev:Jeg vil også tro, at de med "LCD-modulet" mener LCD-panelet.
Det var korrekt. Likevel, har forsøkt med de samme kildene/problemene som sist. Og feilen(e) er der fortsatt. Synes dette er utrolig rart.

Som fortalt over vises ingen av disse feilene på andre TVer eller mac osv.

Noen tanker?