Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af simon.nielsen
#252999
Hejsa flatpanels, hurtigt 2 spørgsmål ..

1.
Jeg skal have skiftet tv ud, jeg har pt B&o tv hængende med ekstra beolab sæt på hver sin side..

Kan jeg med en boks fra fx sonos få tilsluttet højtalerne til mit tv via måske Bluetooth den vej? Tvet jeg køber er et 43UJ750

2.

Jeg skifter tvet i stuen ud med Lg oled65w7, tvet kommer og bliver installeret mandag. Med til tvet medfølger jo en soundbaren hvor teknologien ligger i...
Kan man tilslutte den soundbar til sonos så hvis vi fx skal holde fest kan få lyden ud gennem alt højtalere via appen?? Hvis ja, skal man så både have en boks i køkkenet og i stuen eller kan sonos systemet ikke håndtere flere bokse..?

Jeg er desværre ikke særlig kendt med sonos systemet ,
Af simon.nielsen
#253020
Skal måske lige siges at det er beolab 3 som jo er aktive, skal jeg bruge noget til at trigger højttalerne? Eller vil de tænde når der spilles musik på sonos appen.?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#253035
Jeg har selv parret et LG E6 OLED med et par BeoLab 9 højttalere. Jeg lavede på et tidspunkt en trådløs lydløsning med Apple TV4 som hjernen i systemet. Du kan læse om mine oplevelser her: http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1485496915

Jeg er ikke sikker på, at den løser dine behov, da du jo får en komplet soundbar med LG W7 OLED, men se eventuelt også debatten i kommentarfeltet. Der er forskellige løsningsforslag.

Mht. Sonos, så kender jeg ikke systemet så godt, men B&O har jo selv multirumsløsning med Chromecast indbygget. De springer også snart med på Apples Airplay 2, som udvider til multirum mm.
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1496741109
#253037
B&O har en hub, som bruges til deres S-serie fra BeoPlay. Den kan tage imod signal fra TV og styres vha. remote. Den har vist flere indgange, så Sonos også kan sidde i den.

W7 kan kun tilsluttes Sonos hvis du kører det ind gennem en af deres enheder med lydindgang, såsom en Connect. Du kan godt smide lyden videre, men der vil være ret stor forsinkelse på, så TV-lyd gennem TV'et og samme lyd sendt til Sonos vil være forskudt godt 80 ms, hvilket er MEGET hørbart! Det kan ikke anbefales. Jeg misforstår måske dit spørgsmål?
Af simon.nielsen
#253038
Torben Rasmussen skrev:B&O har en hub, som bruges til deres S-serie fra BeoPlay. Den kan tage imod signal fra TV og styres vha. remote. Den har vist flere indgange, så Sonos også kan sidde i den.

W7 kan kun tilsluttes Sonos hvis du kører det ind gennem en af deres enheder med lydindgang, såsom en Connect. Du kan godt smide lyden videre, men der vil være ret stor forsinkelse på, så TV-lyd gennem TV'et og samme lyd sendt til Sonos vil være forskudt godt 80 ms, hvilket er MEGET hørbart! Det kan ikke anbefales. Jeg misforstår måske dit spørgsmål?
Ideen i mit hoved er nok at jeg gerne vil kunne bruge soundbaren som en del af mit sonos sæt jeg har i resten af huset?

Så når jeg høre musik har mulighed for at bruge den gennem sonos appen?
Af simon.nielsen
#253039
Rasmus Larsen skrev:Jeg har selv parret et LG E6 OLED med et par BeoLab 9 højttalere. Jeg lavede på et tidspunkt en trådløs lydløsning med Apple TV4 som hjernen i systemet. Du kan læse om mine oplevelser her: http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1485496915

Jeg er ikke sikker på, at den løser dine behov, da du jo får en komplet soundbar med LG W7 OLED, men se eventuelt også debatten i kommentarfeltet. Der er forskellige løsningsforslag.

Mht. Sonos, så kender jeg ikke systemet så godt, men B&O har jo selv multirumsløsning med Chromecast indbygget. De springer også snart med på Apples Airplay 2, som udvider til multirum mm.
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1496741109
Lige pt har jeg beolab 3 højttalere hængende i køkkenet, tilsluttet direkte i B&o tv, det nye tv er dog ikke B&o, vil jeg kunne slutte dem til et LG tv? Via phono? Har set man kan få et kabel der kan ændre stikket
#253043
TV'ets udgange er ikke nødvendigvis volumenregulerede, så du vil få 100% lydstyrke hvis du bare hugger de kabler i. Det smarteste vil være at bruge B&Os hub og sætte den til via SPDIF. Du får dog et issue med at få den til at reagere på volumentryk, da LGs remote er Bluetooth og ikke IR, så dem kan hub'en ikke lære.

Soundbar'en i W7 kan ikke fungere som output fra andre kilder med mindre TV'et er tændt og det er en HDMI-kilde du fodrer den med. Jeg er ikke sikker på, at W7 har analoge indgange til at kunne tilslutte eks. en Sonos Connect til.
Af simon.nielsen
#253045
Jeg var har været en tur nede i HI-FI klubben.

Gutten dernede siger jeg vil kunne købe en sonos connect box, og dermed sætte den mellem beolab 3 og tvet.. vil jeg så kunne styre lyden på normalt vis fra tv'ets fjernbetjening?
Af simon.nielsen
#253046
Desværre også det jeg er kommet frem til, jeg må nøjes med lyden fra soundbaren, og glemme at sætte den til sonos
Torben Rasmussen skrev: Soundbar'en i W7 kan ikke fungere som output fra andre kilder med mindre TV'et er tændt og det er en HDMI-kilde du fodrer den med. Jeg er ikke sikker på, at W7 har analoge indgange til at kunne tilslutte eks. en Sonos Connect til.
#253049
En Connect vil ikke give dig mulighed for at styre volumen med fjernbetjeningen. Den kan udelukkende styres med en app. Så vidt jeg ved, så er ingen af udgangene på TV'et volumenregulerede, så du kan ikke skrue op og ned for dem med fjernbetjeningen.

Connect introducerer dog også det lag jeg omtalte før, så du vil stadig få forsinkelse på lyden hvis du kører TV'et ind igennem denne. Dit LG TV kan dog forskyde lyde i både positiv OG negativ retning, hvilket er ret unikt, så du kan måske kompensere for problemet direkte i TV'et ved at den forsinker billedet nogle ms, så lyd/billede passer sammen.
Af simon.nielsen
#253062
Så konklusionen må være at det for mig ikke er muligt at sætte dem til tvet og styre lyd og det hele kun med LG's Remote.
Og som du skriver så vil det også give forsinkelser

Hverken med B&o eller sonos virker det til at være nemt at få til og virke optimalt.
Af LMBadering
#253071
Prøv evt. at hører det lille danske firma HALL AUDIO omkring evt. løsning på dit problem.. kan måske løses via en Bluetooth dims de har på vej(har jeg hørt)