Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lennon
#253099
mimse skrev:Det er måske lige så interessant hvornår de kommer med nye tunere der kan de nye standarder:
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1489039927

:s
Tunere vil altid kunne fås som ekstern box . Så kun hvis feks Yousee/Stofa boxen - eller hvad man vælger - kræver en voldsomt opdateret stikforbindelse kan man ryge i problemer, - og det sker næppe .
Af KRM
#253104
Vi er vist alle i denne tråd enige om at udviklingen går hurtigt, og specielt fremtiden er jo svær at spå om !!?, men det går jo heldigvis mod bedre, billigere og større (selvom det desværre nok ikke bliver en 77" Oled næste gang). Jeg mener stadig et 2018 tv er mit næste spring i tv-evolutionen?
Desværre er jeg mere skeptisk når det kommer til, hvornår jeg kan nyde frugterne af udviklingen ??

Nu skal jeg til at forholde mig til om en 4K dvd, i det stadig begrænset udvalg, også er en ægte 4K film og ikke en opskalere 2K ?? Eller endnu bedre ned og derefter opskaleret ?? Et meget sent og lille udbud af afspillere ?? Streaming bliver endnu ikke sendt i samme kvalitet som DVD'er (selvom der også her går stærkt !!). HDR er begrænset og HFR et praktisk talt ikke eksisterende ???

Gad vide hvornår jeg hos Yousee kan se OL, Formel 1 eller Champions Leage finalen i 4K, HDR og 120 billeder i sekundet ????? Det får måske debatten om hvornår og hvilke tv man skal vælge ltil at se lidt mere teoretisk ud ???

Men !!! Jeg skal da snart have et nyt tv !!! Jeg skal da ha' !!?
Brugeravatar
Af bbplayer
#253105
KRM skrev:Gad vide hvornår jeg hos Yousee kan se OL, Formel 1 eller Champions Leage finalen i 4K, HDR og 120 billeder i sekundet ????? Det får måske debatten om hvornår og hvilke tv man skal vælge ltil at se lidt mere teoretisk ud ???
Jeg elsker at spå om fremtiden men ser vi lidt tilbage, så er der gået, næsten, 10 år før HDTV kanaler virkelig har slået igennem og kan findes på mange programmer og over parabolen.
Så hvis udviklingen med det nye signal skal følge den tidsramme, så skal du nok ikke sætte dig og vente på yousee sender UHD kanaler indenfor de næste 3-4 år, nok nærmere 8-10 år før det er alle mands eje, og muligt at modtage som tv signal.
Altså selvom der allerede idag er UHD kanaler på visse satellit transponders, så tror jeg personligt ikke det er indenfor rækkevidde indenfor nogle år, især fordi båndbredde jo går hen og bliver et problem, når HDTV stadig er i udvikling.
Af FAllanBruun
#253111
Købte et OLED 55 B7 det vat lidt dyrt, men har jeg ikke fortrudt. Der er et fantastisk billede og en supernem brugerflade og kan håndtere alle de gense formater. Det de nye skærme kan håndtere er jo en del foran det som man generelt modtager det meste i. Så Champions League og Formel1 fra Monaco i 4K opløsning, det var virkelig fint og for min skyld behøver det ikke blive ret meget bedre. Når man så tænker på, at DR og TV2 ikke er kommet længere end til at sende i 720p, så er der stykke vej endnu.
Der vil altid komme noget der er nyere og bedre. Men mens vi venter vil jeg godt være nogenlunde kørende :-)