Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Fridthjof
#252846
Jeg er helt ny herinde hvor er det fantastisk at finde en side som denne med så meget fed information og så mange engageret mennesker i deres forum.

Håber at i måske kan hjeælpe mig lidt.

Er på udkig efter et nyt fjernsyn vil gerne have et fjernsyn der kan kører 100% certeficeret HDR har ca. 12.000 -15.000 vil gerne have 65" men kan måske leve med 55" nåede desværre ikke at købe LG's B7 da der var et godt tilbud på den. :(

Håber i kan hjælpe mig :)
Af Beckham
#252850
Velkommen til..:-)

65" OLED er ikke muligt lige pt. til det budget du arbejder med. Går du ned i 55" så kniber det nok også lidt. B7 er som du selv siger røget op i pris igen og det er ud til at lagrene er ved at være tømt for B6 modeller. Måske du kan være heldig at finde den ude i butikerne endnu. Tjekker du pricerunner er det kun 65" udgaven som stadigvæk er på lager, men så er du også oppe i en pris omkring de 20k. Så hvis det skal være OLED, så skal du måske vente til efteråret og black friday. Til den tid vil de nok være kommet ned i en pris som passer til dig budget.

Der findes dog helt sikkert også en masse fine LCD tv derude. Du skriver det skal være 100% certificeret HDR. Ved ikke helt hvad du mener med dette? Men ingen tvivl om at HDR er netop en af de områder hvor OLED for alvor shiner. Du kan dog helt sikkert også få noget godt HDR på et LCD tv. Samsung K8005 fra sidste år har fået rigtig fine anmeldelser og den kan stadigvæk fåes indenfor dit budget i 65". Kigger vi på dette års modeller, så har Sony XE9005 fået rigtig mange fine anmeldelser. I 65" er den dog lige lidt uden for dig budget.
Af Fridthjof
#252854
Beckham skrev:Velkommen til..:-)

65" OLED er ikke muligt lige pt. til det budget du arbejder med. Går du ned i 55" så kniber det nok også lidt. B7 er som du selv siger røget op i pris igen og det er ud til at lagrene er ved at være tømt for B6 modeller. Måske du kan være heldig at finde den ude i butikerne endnu. Tjekker du pricerunner er det kun 65" udgaven som stadigvæk er på lager, men så er du også oppe i en pris omkring de 20k. Så hvis det skal være OLED, så skal du måske vente til efteråret og black friday. Til den tid vil de nok være kommet ned i en pris som passer til dig budget.

Der findes dog helt sikkert også en masse fine LCD tv derude. Du skriver det skal være 100% certificeret HDR. Ved ikke helt hvad du mener med dette? Men ingen tvivl om at HDR er netop en af de områder hvor OLED for alvor shiner. Du kan dog helt sikkert også få noget godt HDR på et LCD tv. Samsung K8005 fra sidste år har fået rigtig fine anmeldelser og den kan stadigvæk fåes indenfor dit budget i 65". Kigger vi på dette års modeller, så har Sony XE9005 fået rigtig mange fine anmeldelser. I 65" er den dog lige lidt uden for dig budget.

Tak for dit fyldestgørende svar, 100% er måske også i overkantent for ved ikke om der nogen der kan leve op til det, men vil gerne have noget der er så tæt på UHD Premium ceterficeringen som overhovedet muligt. Ja det klogeste er nok at vente... Men når man nu har sat sig i hovedet at man skal have et ny fjernsyn er det ikke altid nemt at vente. XE9005 ser fornuftigt ud i 55" er det ikke rigtig forstået at for at give den bedste HDR skal det helst være bagebelyst og zone indelt ? er XE9005 ikke kantbelyst ?
Af Beckham
#252855
Jov..hvis man kigger på LCD tv, så siger man typisk siger at de bagbelyste kan levere den bedste HDR oplevelse. Der er så lige det "men" ved XE9005, som er at den ikke har så mange zoner at styre lyset i. Personligt har jeg selv købt Sony's top LED model XE93, som jo er kantbelyst, men til gengæld har den flere zoner at styre lyset i. Hvad der er bedst ved jeg ikke helt.....har ikke sammenlignet de to. Endte med XE93 fordi jeg fik et rigtig godt tilbud på den.

Men ja...meget kommer jo også an på hvor kræsen man er. I en anden tråd herinde var der nogle stykker som var mere end tilfredse med det\den HDR som XE9005 kan levere.