Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af rosrosros
#252824
Hej,

Til sønnen skal jeg bruge et TV som han kan bruge sammen med sin Playstation. Størrelse: mellem 40 og 43

Jeg har kigget lidt på dba og set at man kan købe ældre skærme fra LG, Sony eller Samsung for omkring 1500,-
Men jeg aner ikke om de virker optimalt til at spille playstation på.

Alternativet er at købe et nyt, men jeg hvade nu håbet at kunne holde mig under 2000 for et TV.

Gode råd modtages med kyshånd
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#252825
Det er klart, at der er forskel på billedet afhængigt af prisklassen, men indenfor budgettet skulle der som sådan ikke være noget i vejen med at købe brugt.

Et par ting, som måske er værd at tage med:
- VA kontra IPS-panel. VA-typen har dybere kontrast, hvilket giver en del i spil. Ulempen er smallere betragtningsvinkler, men det gør næppe det store, når man sidder foran PlayStation. Samsung bruger VA, LG bruger IPS. Sony bruger begge.
- Input lag, altså forsinkelse på signalet, er lidt forskelligt fra fabrikant til fabrikant, men Samsung har i mange år fokuseret på at holde det nede. Når I får skærmen hjem, så husk at slå diverse billedkredsløb fra eller slå over i Game/Spil-tilstand. Gør man ikke dette kan input lag være ret højt og det vil i praksis føles som om, at spilcontrolleren ikke reagerer, når man trykker.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#252838
Jeg har begrænset erfaring med dem pånær denne: http://www.dba.dk/lcd-samsung-lcd-40-40/id-1034580318/

Det ligner en gammel M-model fra, ja nærmest tidernes morgen. Denne ville jeg nok gå uden om. Hvis jeg ikke tager meget galt har jeg selv ejet sådan en engang, men det er godt nok mange år siden. Der er sket meget siden da. Tror personligt ikke den holder mange år endnu.

Umiddelbart ser Samsung 40H5005 (2014-model) og Sony'en mest interessante ud. Baseret på billedet ligner Sony'en en HD-model med nogle år på bagen, men fra en god periode hos Sony. Det er lidt svært at vurdere uden et modelnummer.