Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MJ92
#252721
Hej alle,

Da jeg ikke er et teknisk geni, søger jeg derfor hjælp om hvorvidt det vil give mening for mig at skifte fra en alm. PS4 til en PS4 Pro, med det fjernsyn jeg ejer.

Jeg påtænker ikke at udskifte tv'et, men hvis det giver mening kan det godt tænkes at jeg er interesseret i PS4 Pro.

Jeg har følgende fjernsyn:
http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1431343099

Gennem min almindelige PS4 har jeg erklæret at jeg ikke kan sætte HDR indstillingen til på min konsol.

Vil det give mening med et skifte? Håber et par af jer vil gøre mig klogere på emnet.
#252724
Du får jo lidt højere opløsning, detaljegrad og hastighed på visse spil. Mit eget TV har heller ikke hardwaren til at udnytte HDR, men der er mange spil hvor du får lidt ekstra detaljer i billedet ved at køre med PS4 Pro ift. en PS4.
Af Beckham
#252726
Jeg købte nyt 4K tv sammen med min PS4 Pro, så nåede egentlig aldrig rigtig at teste min normale PS4 med den nye skærm. Kunne have været meget sjovt at sammenligne hvor stor forskellen er. Er dog ingen tvivl om at jeg synes spillene i 4K står knivskarpt....men det nye tv hjælper jo nok også en del på situationen..:-)

Jeg havde det nok bare sådan at hvis jeg gik ud og investerede i et dyrt 4k tv, så skulle jeg altså også have en konsol som matchede det..:-)
Af MJ92
#252732
Så vidt jeg forstår er mit tv også 4K.. Dog ikke klar til HDR på PS4, og det er der jeg undrer mig om det er pengene værd at købe en PS4 Pro - Altså om jeg får en bedre oplevelse på billedfronten.Vil forskellen være minimal pga. manglende HDR?
#252744
Du kan jo tage et kig på Youtube. Der er temmelig mange videoer hvor detaljeforskellene på PS4 og Pro kan ses for forskellige spil. Forskellen i opløsning er svær at illustrere.