Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af vimarr
#252531
Hej folkens.

Jeg står og skal til at opgradere mit gamle Panasonic ST60 55 tommers tv, og jeg vil meget gerne op i en større størrelse, da jeg efterhånden synes at 55 tommer er for småt.

Jeg er meget i tvivl om jeg kan nøjes med et 65 tommer eller om jeg skal investere i et 75 tommer med det samme. På de tv'er jeg har undersøgt er der mindst 8000 kroner difference på de 2 størrelser.

Mit budget er på max 23000. Er der nogen der kan komme med gode råd, og eventuelt komme med købs anbefalinger på 65 og 75 tommer?
Af Beckham
#252533
Som jeg ser det så kan et tv ikke blive for stort. Men samtidig arbejder de fleste af os jo udfra et budget, hvilket jo vil sige at du ofte må gå ned i en lavere model serie når du går en størrelse op. Hvis du har overvejet OLED, så kan du måske stadigvæk nå at fange en B6 fra sidste år til omkring de 20k. Alternativt kunne Sony XE9005 måske være en mulighed, men her får du også kun en 65". Det er generalt svært at komme op i en 75" model fra de øvre lag indenfor det budget synes jeg. Der findes en Sony XE8596 på pricerunner, som du kan få i 75" indenfor dit budget. Kender ikke modellen, men burde vel modsvare XE85 som er anmeldt her på sitet.

Men du skal nok også lige finde ud af hvad du skal bruge tv'et til? Skal du se meget film\streaming? Eller det mest til almindelig tv? Og hvad med 4K\HDR?
Af ÖzkanOdabas
#252604
I næste uge har power 75" ks8005 til 18888kr og idag og til weekenden har Bilka 65" ks7005 med hw-k460 soundbar til en værdig 1800kr til 9999kr synes begge tilbud er røvertilbud. Har selv ks8005 65" fantastisk tv. Begge tilbud er set på deres tilbudsavis online, 75" 8005 er i begrænset antal.