Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af bbplayer
#252779
Gammerby skrev:Dem som har LGB6 hvad er der forskel på B6V og B6P ? Kan se den test på rtings der hedder modellen B6P.
Landekoden, intet andet.

Selvf. kan tuner være forskellige men det behøver du ikke tænke på når du vælger B6V
Af Gammerby
#252786
Okay tak for det. For viste nemlig den test, men han sagde så at den kunne jeg ikke bruge til noget. Var ikke helt det samme tv. Ved ikke hvorfor de ikke har lyst til at sælge de tv'er ?
Af Egholm
#252788
Måske fordi jeg selv har en B6, men har godt nok svært ved at se et argument for, at jeg skulle skifte til andet end OLED.

Jeg er måske bare en af dem, der ikke kan se, det er langsomt til sport. Jeg ser nemlig meget sport og især meget hockey, hvilket jo er rimelig hurtigt, og jeg oplever kun perfekte billeder.

Det samme er gældende på min Xbox One S, hvor jeg synes Forza Horizon kører helt perfekt. Især efter den seneste opdatering.
Af Gammerby
#252789
Jamen den test jeg har læst på rtings siger da osse at det skulle være godt til sport og spil så forstår det skam heller ikke. Har du fundet indstillinger på billedet et bestemt sted? Eller bare som du selv synes er godt?
Af Beckham
#252796
Synes Rtings er lidt underlige netop i forhold til motion delen. De fleste sites, herunder Flatpanels, rangerer Sony som de bedste på motion delen. Men Rtings roser netop LG og Samsung meget på denne del.
Af Gammerby
#252798
Okay er måske ikke så hurtig i motion delen som de rtings skriver?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#252799
Rtings måler motion som pixel-responstid. OLED er sample-and-hold og har ikke pr default nogen blanking mellem billederne, så problemet opstår til dels i dit øje og ikke i skærmen. En skærm med perfekt responstid er ikke nødvendigvis det perfekte til det menneskelige syn idet nethinden "husker" lys hvis det ikke slettes igen. Så en skærm der lyser konstant vil have svært ved at få øjet til at glemme det forrige billede og det vil opfattes som slør - men kun af dig, for måleudstyr har ikke denne "skavank".
Af Gammerby
#252800
Okay er ikke inde i alt det. Ville bare gerne have det tv som er bedst i den prisklasse jeg har råd til ?