Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lmbd
#252424
Ligesom mange andre her, har jeg netop modtaget et nyt 55'' LG OLED B7V.
Er der nogle af jer erfarne folk, der har en god beskrivelse (eller et link), af hvilke potentielle fejl man skal kigge efter? Og hvad man skal gøre for at kunne spotte dem?

På forhånd tak!
#252441
Generelt lider TV jo ikke af fejl og der er ikke nogen karakteristiske ting ved B7, som du kan gøre noget ved eller skal kigge efter. Skærmen vil have lidt lodrette bånd på helt mørke gråtoner, hvilket ikke kan fikses ved en ombytning.

Start blot med at smide TV'et over i ISF Ekspert (Mørk) profilen på alle inputkilder og juster evt. lysstyrken (OLED Lys) så den passer til din stue.
Af lmbd
#252482
Tak for svar Torben,

Jeg beklager hvis jeg spørger dumt, men jeg kunne læse mig frem til at der er nogle der "bytter" deres OLEDs på grund af fejl, og ville vide hvad det var for nogle generelle ting man skulle kigge efter. Jeg kan forstå at det er noget med at teste komplet sort og komplet hvid? og måske nogle andre ting?
Af Mfede
#252483
Der er nogen som er meget hysteriske ang. de gråtoner som Torben nævner. Jeg er dog selv af den holdning, at den bedste måde at teste skærmen på er ved at se en masse forskelligt indhold. Hvis du ikke opdager noget, så ville jeg blot nyde TV'et :)
Af Hbar
#252490
Helt enig med Mfede. Jeg observerede kort tid efter en lodret bjælke mit i billede som var 10 cm bred som ligesom havde en anden kontrast/farve. Jeg troede først det var serien (HBO), men jeg kunne ikke genskabe bjælken og siden har jeg ikke oplevet den. Der er ikke den skærm du ikke kan finde et eller andet på eller noget hvor dine forventninger til det ud har købt overstiger det du har købt kan præstere. Så tune skærmen ind og nyd billedet, oplever du noget som du kan genskabe, så er der tale om en fejl og så kan det være du skal få det byttet. Men lad være med at led efter fejl som måske ikke er der.