Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af xKris
#252317
Hejsa,

Jeg er den glade ejer af et nyt LG B7 55" og jeg skal i den forbindelse have det op at hænge på væggen.
Da VESA-hullerne sidder relativt lavt på TV'et er jeg bange for at købe et ophæng, hvor man kan se ophænget under TV'et når det er hængt op.
Jeg har søgt på tidligere posts i dette forum, og kan forstå nogle anbefaler Vogel 205, men det ser næsten for slim ud?
Jeg skal ikke bruge at man kan trække i TV'et, det skal bare hænge fladt på væggen.
Hvad bruger I B6/B7 ejere?

Sætter stor pris på jeres svar!
Af Henning100
#252325
Hej..
Jeg har selv samme TV, og jeg bruger det nævnte Vogels 205 beslag, og det fungerer perfekt. Det fylder stort set ingenting, og kan ikke ses under tv'et..
Af Kaktus-burger
#252330
Jeg følger lige med her, da jeg selv skal have fat i en wall-mount til min kommende B7.

Hvordan vender stikkene på B7? Det er kun lykkedes mig at finde billeder af C7, og på LG webside står der, at der kan være afvigelser alt afhængig af skærmstørrelse og hvilket land skærmen er købt.
Af Kaktus-burger
#252335
Torben Rasmussen skrev:Der er både HDMI, SPDIF, LAN og analoge porte der vender bagud. Det er lidt tamt i 2017.
Så længe der kun er tale om én bagudvendt HDMI-port (non-ARC), er det til at leve med - for mit vedkommende.

Men du har da ret i, at det er noget sølle i 2017. Hvor svært kan det være?
Af xKris
#252341
Henning100 skrev:Hej..
Jeg har selv samme TV, og jeg bruger det nævnte Vogels 205 beslag, og det fungerer perfekt. Det fylder stort set ingenting, og kan ikke ses under tv'et..
Hvad med at få kabler ind i de porte, der vender ud mod væggen? Fungerer det ordentligt?
Og generer det dig ikke, at TV'et ikke er "låst" fast på væggen? :-)
Torben Rasmussen skrev:Der er både HDMI, SPDIF, LAN og analoge porte der vender bagud. Det er lidt tamt i 2017.
Findes der ikke en 90 graders adapter til TV-indgangen? Jeg kunne forestille mig det er det eneste stik, der bliver et problem for mig?
Evt. også en 90 graders HDMI-adapter?
Af Henning100
#252355
Hej..
Af de bagud-vendte stik, bruger jeg kun stik til kabel-tv og netværk, og det er vinklede stik. Jeg har kun et HDMI-stik koblet til og det er til ARC-udgangen, samt et USB-stik til min eksterne harddisk, og der bruger jeg de stik, der vender ud til siden. Du kan sagtens købe vinklede stik til HDMI - kig evt. på av-cables.dk.
Og jeg har ingen umiddelbare problemer med, at tv'et ikke er "låst" fast på væggen
Af xKris
#252358
Henning100 skrev:Hej..
Af de bagud-vendte stik, bruger jeg kun stik til kabel-tv og netværk, og det er vinklede stik. Jeg har kun et HDMI-stik koblet til og det er til ARC-udgangen, samt et USB-stik til min eksterne harddisk, og der bruger jeg de stik, der vender ud til siden. Du kan sagtens købe vinklede stik til HDMI - kig evt. på av-cables.dk.
Og jeg har ingen umiddelbare problemer med, at tv'et ikke er "låst" fast på væggen
Perfekt, mange tak for at gider at dele dine erfaringer. Jeg tror jeg snupper et Vogel 205 så :-)
Af xKris
#252359
Er der nogen grund til at købe et "YouSee godkendt antennekabel", eller kan mindre også gøre det? Er der en forskel?

Og er der nogen grund til at købe tyverisikrede TV-ophæng til privat brug?
Brugeravatar
Af bbplayer
#252360
xKris skrev:Er der nogen grund til at købe et "YouSee godkendt antennekabel", eller kan mindre også gøre det? Er der en forskel?

Og er der nogen grund til at købe tyverisikrede TV-ophæng til privat brug?
Antennekabel behøver bare være skærmet, så skulle det være nok.

Hvis du mener indbrud ikke er et problem, så kan du lade være, ellers er det jo en god måde at forsinke dem, dog ikke sikre det, for ned skal det nok komme :)