Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#252158
Jeg havde langt om længe bestemt mig for hvilket tv jeg skulle købe og valget endte på Samsung 55" 4K UHD Smart TV UE55MU8005 til 13.999 hos elgiganten!! PERFEKT!

På vej der ud kigger jeg lige den nye tilbudsavis igennem og de har, pga POWERS nedsættelse i pris, sat et andet intet mindre end 16.000 kr ned i pris :O :O :O LG 55" 4K UHD OLED Smart TV OLED55B7V.

Her bliver jeg jo så fascineret både af førprisen men også OLED'et. Men nu tvivler jeg så på hvilket af dem jeg egentlig bør købe? Endvidere mens jeg skriver artiklen støder jeg på dette : Samsung SUHD 9-serie 65" Smart TV UE65KS9005 til 14.999.

Spørgsmålet er hvilket er bedst? Jeg ser film, ser fodbold/håndbold(minimalt men skal fungere flot) samt jeg spiller fifa på min playstation!!

1: Samsung SUHD 9-serie 65" Smart TV UE65KS9005
2: Samsung 55" 4K UHD Smart TV UE55MU8005
3: LG 55" 4K UHD OLED Smart TV OLED55B7V

Jeg sender kyshånd afsted til dem der kan hjælpe en fortvivlet fyr :(
#252159
Jeg ville helt klart vælge enten KS9005 eller B7. Det siges at Samsung's 2017 MU modeller ikke er så gode som deres 2016 topmodeller. Om det så skal være B7 eller KS9005 er jo et godt spørgsmål....havde det været to lige store tv havde jeg nok valgt B7, men 10" ekstra i størrelse har altså også noget at sige. Ikke et nemt valg...
#252160
Jeg havde taget B7. Ingen tvivl om det.

65" er dog fedt, så skulle valget stå mellem noget, så ville set være 65" eller OLED. Der kan jeg ikke hjælpe dig. Jeg valgte selv størrelse frem for OLED i sin tid, men du kan få sidste års B6 OLED i 65" til godt 20.000 kr, så den er ret tæt på. Der er ikke megen forskel på B6 og B7.
#252161
Jeg vil først lige nævnte at jeg intet styr har på dette område da jeg selv først lige har haft oprettet en tråd her inde med Sony xe90 og LG b6 i 55"

Jeg var på vej til Sony store i mandags for at kæbe xe90 da jeg blev opmærksom på B7 tilbudet.

Du skal selfølgelig gøre op med dig selv og ( konen ) hvor meget størrelsen på fjernsynet betyder for jer skal være som Beckham skriver. Men det vil være ældre modeller så

For mig var det slet ikke til at gå uden om da B7 kom til den pris. Du for en State of The art skærm til en pris man normalt først ser efter 1år

Så helt klart B7 her fra
#252165
Egentlig er 65" for stor til min stue hvor 55" ser mig som perfekt størrelse!
- I Elgiganten var deres store forskelsbetegnelse, at OLED er god til film mens LED er god til sport/playstation.. Altså OLED ikke er god når det bevæger sig hurtigt?
#252166
CasperSteglich skrev:Egentlig er 65" for stor til min stue hvor 55" ser mig som perfekt størrelse!
- I Elgiganten var deres store forskelsbetegnelse, at OLED er god til film mens LED er god til sport/playstation.. Altså OLED ikke er god når det bevæger sig hurtigt?
Jeg har en bekendt der har sidste års model B6 som er lidt af en TV/Audio nørd. Han ser rigtig meget fodboldt og når ellers fjernsynet er sat i de rigtige modes er motion ikke noget som går ham på. Men til gengæld kunne han ikke undvære hvad OLED levere i form af billede.

Det er rigtigt meget op til den enkelte hvor ens grænser går og der er ikke nogen her inde der kan fortælle dig det. Du må ned i butikkerne og så på OLED skærmene og vurdere selv.

Men når du nu siger at 55" er størrelsen og B7 koster 14k så er det klaaaaart den jeg vil anbefale
#252167
LGs motionsystem (TruMotion) er ikke lige så godt som f.eks. Sonys (MotionFlow) eller Samsungs (MotionPlus). Sonys OLED er bare i en helt anden prisklasse pt.

Om LG B7 er blevet bedre mht. motion end 2016-generationen, ved jeg ikke, men jeg spiller PlayStation og ser fodbold på en LG E6 OLED til stor nydelse. Jeg har stadig den holdning, at den største udfordring ift. gengivelse af bevægelser skal findes i den begrænsede billedfrekvens, som indholdes optages og udsendes i.

Hvis du spiller PlayStation 4 vil jeg varmt anbefale dig, at tage OLED-skærmen. Spil i HDR-kvalitet er en fantastisk oplevelse på OLED. Samsungs KS-modeller kæmper med markant lysindfald i de mørke områder, når der skal gengives HDR.
#252172
CasperSteglich skrev:Egentlig er 65" for stor til min stue hvor 55" ser mig som perfekt størrelse!
- I Elgiganten var deres store forskelsbetegnelse, at OLED er god til film mens LED er god til sport/playstation.. Altså OLED ikke er god når det bevæger sig hurtigt?
Hvor lang afstand har du til tv'et? Jeg har selv lige købt en 65"....har cirka 3m til tv'et....ville gerne have haft det endnu større..:-)