Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kaktus-burger
#252077
Jeg sprang selv på en B7 til 14K.

Jeg har kun en midrange plasma at sammenligne med, men jeg ser sjældent sport - kun boksning og måske lidt håndbold og CL-slutspil. Jeg synes ikke at være generet af motion-problemer på min plasma, så jeg tænker det samme må være gældende for min kommende B7
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#252085
Det kan du ikke konkludere. Plasma benytter ikke sample-and-hold så de lider ikke af retina-retention, som er den hukommelseseffekt øjet tilføjer. Det vil skabe slør, ikke pga. skærmen som sådan, men fordi billedet ikke viskes bort mellem hver opdatering. På plasma er billedet sort det meste af tiden og så blinker det kortvarigt når billedet opdateres. På LCD har man søgt at imitere dette ved at indføre scanning backlight, men det virker ikke på OLED endnu.
Af FAllanBruun
#252105
Må jeg ikke godt lige tilføje. Man får næsten den opfattelse, at der er nogen der mener at man ikke kan se sport på en OLED skærm. Jeg ser både tennis og fodbold på mit LG B7 og jeg oplever absolut ingen problemer
Af DavidWalbum
#252106
FAllanBruun skrev:Må jeg ikke godt lige tilføje. Man får næsten den opfattelse, at der er nogen der mener at man ikke kan se sport på en OLED skærm. Jeg ser både tennis og fodbold på mit LG B7 og jeg oplever absolut ingen problemer
Tak for det opmuntrende indlæg :) det er godt at høre at det ikke er så slemt som nogle vil gøre det til.

Jeg leverede i øvrigt min soundbar tilbage i dag efter at have testet den i et døgns tid.

Overordnet set var LG SJ8 Soundbaren okay dog manglede der lidt stramhed på bas fronten som ikke helt faldt i min smag og så kunne den godt have brugt lidt mere volumen til når der skulle spilles musik men nu har jeg også et stort køkken alrum med tilhørende gang så der skal noget til for at fylde rummer så har man en mindre stue er den sikkert perfekt.

Jeg tager i Hifiklubben og køber en DALI Rubik one og smider min DALI lektor sub på som røg i garagen da det gamle anlæg røg til opbevaring da det fylde for meget :)

Rubik one spillede helt fantastisk da jeg lyttede til den i hifiklubben