Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bromberg
#251892
Jeg har fået tilsendt en ny Yousef boks og sørme om denne her ikke virker.
Jeg har blot testet den og sat den op som en sat boks via Hdmi 3 porten.

Da jeg har en harmoni smart Remote har jeg blot laver en aktivitet med tv og boks, men det gør at jeg ikke kan få tv's smart del i brug og faktisk kun bruger skærmen som monitor.

Da jeg satte mit tv op kan jeg huske at jeg skulle vælge hvorledes jeg fik mit signal.
Er det muligt at få tv fra boks ind under fanen "live tv" i webos og stadig kunne tilgå smart delene på boksen eks arkiv.?
#251932
Det er enten eller. Live-tv-fanen på webOS tager kanalerne fra de indbyggede tunere, men den kører du jo udenom, når boksen agerer tv-tuner.

YouSee-boksen skulle dog have fået HDMI CEC. Jeg har ikke prøvet det på boksen, men hvis det er implementeret fuldt ud, skulle din Harmony gerne sætte sig selv op til at kunne bruge piletasterne til at styre boksen, når du står på HDMI3 og ellers styre tv'et som hidtil, når du vil have smart-platformen frem. Det skulle også gerne kunne vække tv'et fra standby (kræver at du aktiverer en indstilling på tv'et).
Af bromberg
#251936
Det der blir problemet at eks piltaster henviser til brugen på boksen så.
Før trykkede jeg menu, så fik jeg min "smart menu" op og kunne navigerer nu.
Nu er alle taster henvist til brug på boksen.
Jeg kan selvfølgelig manuelt programmere den til andet, men de piletaster har jeg ret meget i brug på boksen også:)
Men jeg kunne godt finde på at droppe den igen. Jeg syntes den giver mig nogle komprimerings problemer jeg ikke synes at have på antenne kablet bare.
Det er især kanal 5 & 6 det ses.
Af bromberg
#251939
Ja kunne man bare tilgå sine apps via deres menu. Jeg tror fremtiden for mig blir brug af yousee ventede atv4 app, så er alt samlet og så vil jeg nok ikke bruge website alligevel. Men lige nu syntes jeg faktisk weblogs virker rigtig godt.

Tak for dit input og hvor om alting er, så virker det nu men blot med omveje for webos - måske arv4 skal vækkes til live igen:)
Brugeravatar
Af bbplayer
#251940
Har du prøvet at konfigure den aktivitet , så de funktioner/knapper du vil bruge fra TV flyttes fra boks til tv?

Det har da kunne gøre rigtig længe? Min harmony (godt nok 5 år gammel) er da sat op til 4 enheder på engang og knapper fordelt over alle enheder, altså når jeg har valgt hvilke enheder som er i den aktivitet og hvad den skal gøre når den tænder/slukker osv
#251949
Problemet er, at når du har kørt en aktivitet, så kan piletasterne kun bruges til ét formål og i dette tilfælde er det styring af boksen. Åbner du for smartTV på TVet, så kan du ikke navigere i dem da piletasterne jo stadig styrer boksen. Og smartmenuen forsvinder jo igen, så det kan ikke nytte noget at man sætter en aktivitet op til åbning af denne menu, hvor man ændrer tasternes funktion. Det bliver aldrig rigtig godt.