Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#251956
Det er nok Rasmus der skal overtales. Han er skeptisk ved om måling af inputlag i 4 K er det værd :)

Som jeg forstår deres produkt har vi kun brug for én af de to? Jeg har ikke nærstuderet dem nok til at spotte hvad forskellen på dem er.
#251957
bromberg skrev:Du skal køre en setup via input appen på b6. Det er vildt dumt sat op.
Men under lyd/dtv-alydindstillibgbskal du vælge automatisk?
Jeg bruger heller ikke cec eller arc
Hvad gør den setup egentlig? Jeg har aldrig kørt den, og har 5.1 lyd ud optisk fra bl.a. Netflix.
#251961
Jeg aner det ikke, men det opfører simpelthen dybt ulogisk hvis ikke tv'et igennem enheds app'en gøres opmærksom på at der er tilsluttet ekstern lyd.
Der er flere der ikke kan trække lyd ud overhovedet uden.
Jeg kan eks heller ikke bare skifte imellem optisk og hdmi under ARC lyd uden at køre et nyt setup(jo man kan faktisk godt vælge at køre lyden over optisk med ARC, hvilket ikke giver mening for mig).
#252013
Synes ikke at kunne finde noget desværre :(
Chromecasten har jeg sat i tv'et fordi hvis jeg sætter den i receiveren, så kan jeg ikke se 4K, da receiveren ikke understøtter hdcp 2.2 - ligesom chromecasten og tv'et.

Fra tv'et er der så som sagt et optisk digital ned til receiveren.
#253336
Fik du det til at virke?

Jeg har fiflet lidt med indstillinger og har med min receiver nemt ved at se hvilket input og output der afvikles.
På B6 SKAL lyd overføres via arc for at videresende 5.1. Det skal sættes op via input appen på tv'et.
Vælger man den alm optiske option på B6, ja så sender den pcm signal.
På B6 kan man vælge om B6 skal sende arc via Hdmi eller optisk. Selvom det vel reelt er volapyk, da arc vel ret beset er en Hdmi feature.
Men uanset er det vejen frem for 5.1, det gør sig gældende for DTS og Dolby digital.
#327538
Genopliver lige tråden, da OLED fanboyen her faktisk har foræret kæresten et Samsung 85" Q80T (for size does matter er vi enige om) på tilbud sammen med et surround høttalersæt baseret på Dali Spektor 1. Imidlertid er der endnu ikke købt HDMI 2.1 surroundsæt (som stadig er svære at få, tidligts i Marts kommer den Denon AVR-X2700H DAB vi har i kikkerten), men jeg tænkte siden hun formentligt kommer til at benytte de indbyggede apps i TV'et på hvad det egentligt er der kommer ud af SPDIF på sådan et TV når man ser f.eks. Netflix der jo benytter DD+ (men har fallback til legacy DD på ældre udstyr som f.eks. en PS3)

Planen er nemlig ind til senere indkøb af HDMI 2.1 reciever at benytte min ældre Sony str-v555es surround receiver som midlertidig løsning, da den alligevel bare står i kælderen og samler støv. Men den er så gammel at den end ikke har HDMI indgang og vel formentligt heller ikke er DD+ kompatibel(=?). Så hvad er det præcist der ud over PCM, når man ser stereokanaler, der kommer ud af sådan et SPDIF på et TV?

Defaulter TV'et til Legacy DD output fra streamingudbyderne når der benyttes SPDIF, reencoder TV'et DD+ til DD legacy eller er det DD+ der spyttes ud i SPDIF eller hvordan hænger det sammen?

Man bliver nemlig ikke SPECIFIKT klogere af det her link, selv om det ser ud til at der da i det mindste outputtes 5.1 lyd, der står bare intet om format. https://www.samsung.com/us/support/trou ... G01109021/