Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Fredster
#251745
Et besøg i Elgiganten og faktisk ret kompetent rådgivning (give credit where credit is due) har understøttet jeres råd herinde. Sony er vejen at gå hvis man, som jeg, prioriterer motionhåndteringen pga Sonys evne til at opskalere indholdet (som en af jer også nævnte). Som jeg kunne forstå er det i mange tilfælde der skoen trykker.
Synes prisen virker til at være til den gode side, men omvendt kan mit blodtryk heller ikke klare flere hakkende billeder og motion blur, så det må jeg nok leve med!
Jeg takker for hjælpen (og lur mig om jeg ikke opsøger den igen på et tidspunkt! :)
Af UglyBugly
#252102
Nu er jeg ikke lige heeelt sikker på om vi to mener det samme med micro-studder (som vel burde skrives "stutter" hvis det er fordi det stammer/hakker ved horisontale panoreringer?). Jeg har et B6V, og der er stor forskel på "hakkeriet" alt efter hvilke indstillinger/billedforbedringer der bruges.

Jeg brugte de settings der blev anbefalet i et andet indlæg ang. kalibrering herinde og fik et behagelig "blødt" billede, men slemt hakkeri. Så jeg gik tilbage til "Biograf" indstilling.
#252104
Micro-stutter handler om tilfældige hak, som ikke er et resultat af billedfrekvensen. Jeg har set det lejlighedsvist på LG, hvis man aktiverer TruMotion på 0/0 setting, men hvis du slår TruMotion helt fra, så er det ikke til stede. På Samsungs TV har det været et issue de sidste mange år og det er nævnt i alle vore anmeldelser.

Jeg har ikke oplevet problemer med hak på den E7'er jeg har stående nu. Hverken på BluRay, UHD, DVD eller TV. Dvs. der er ikke problemer med hakken ud over hvad kildematerialet nu end måtte lægge op til (24 fps er jo ikke "flydende" af natur).
Af Fredster
#252176
@Torben - er det så rigtigt forstået at LG 55OLEDB7V på tilbud i Elgiganten til 14 løg i denne uge er et rigtig godt tilbud på det jeg leder efter? (Sat ned fra 30k!)
Så vidt jeg kunne læse mig til er billedkvaliteten identisk på E7 (som du omtaler) og så denne B7?