Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af HenrikJuncker
#251721
Hejsa alle sammen

Jeg har de sidste ugers tid, brugt meget energi og tid på at hitte ud af det her marked med TV, men må indrømme jeg har svært ved at overskue det hele.

Jeg har kig på to skærme

https://www.elgiganten.dk/product/tv-ra ... ue50ku6075

https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... /p-255145/

Vores budget er max 5000 kr desværre men jeg er simpelthen for pernitten nogen gange. Og efter at have læst begge reviews på godt og ondt, er jeg endnu mere i tvivl. Umidlbart ser det udtil at jeg får mere for pengene ved LG.

Men er jeg for hurtigt? skal jeg vente til sommer, kan se der kommer nye skærme der , falder priserne så?
Og så vidt jeg kan læse mig frem til, har de fleste fladskærme problemer med at vise sport uden der er problemer med "tearing" mener jeg det hed?
Jeg er virkeligt en noob på det her område så jeg håber i tager godt imod min uvidenhed og hjælper mig lidt på vej.
På forhånd tak
Henrik
Af Law85
#251725
Til at starte med skal du gøre op med dig selv om du vil have VA eller IPS panel.

Kort så giver VA den højeste kontrast og dybeste sorte farve. IPS har den fordel at have meget bredere betragtningsvinkler således at billedet ikke bliver nævneværdigt forringet når man ikke sidder lige for.

VA er at foretrække generelt for de fleste med mindre man sidder i en skæv vinkel.

LG bruger IPS samsung VA.

Sony brugte også IPS sidste år i deres xd modeller undtaget nogen få modeller. Deres xe modeller i år bruger VA.

Er bud over budget, men poster det alligevel da prisen er rigtig god https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... /p-498847/

I forhold til prisfald bliver priserne på sidste års modeller nok ikke lavere, du skal faktisk være hurtig da flere af modellerne er ved at udgå. Hvis du vil have en af de nye modeller til en lavere pris skal vi hen omkring juletid som regel.
Senest rettet af Law85 19. maj 2017, 22:24, rettet i alt 1 gang.
Af janbau
#251773
Når man er nede i de prisklasser ville jeg vælge Lg 49 UH 850 det er tråds alt fra lg dyre high end linje inden for Led godt nok Ips men det har også sine fordele og vil mene at den slår den Samsung som kommer fra den billige serie.

Jeg har et Lg 47 LM760T som fik en super test her på site jeg har den stadig i soveværelse jeg har dog købt en 55 tommer Sony 55X8509 C med Va Panel på bud til små 7000 kr. den var nede i 6000 kr. til sidst men tror den bliver svært at finde da det er en 2015 model .

Gik du op i måske 7000 kr. vil jeg mene at du kunne finde en Samsung fra 2016 7 serie hvis du går på jagt. Jeg har selv været meget tæt på at købe den Lg 49 UH 850 til soveværelse men min gamle Lg gør det stadig godt og så har lg noget som ingen andre har nemlig deres Magic fjerbetjening som jeg savner meget og som du selv skriver får du meget for pengene jeg ville til en vær tid vælge den frem for Sony s modeller med IPS panel alene på grund af Lg fantastiske brugerflade som er noget af det bedste især med Magic fjerbetjening . Dog mener jeg Samsung s brugerflade minder meget om Lg .