Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MrWolf
#251640
Bliver lidt lang og skulle der mangle noget info eller noget du ikke kan forstå så vil jeg meget gere prøve at uddybe.

Mit tv: lg 49uf772v siger klik/knas lyde og jeg ved ikke 100% hvad som udløser det?

Tv tekniker har været her 2 gange nu, første gang blev der skiftet et Power-board/print i tv men det hjalp ikke på problem.
Anden gang gik tekniker igen uden at gøre noget da fejl nok er i design og ikke komponenter på print.

Kan være symptom fri i nogle dage men fejl kommer altid igen,
I dag har tv sagt klik/knas ca. 40 gange på 2 timer under brug, 60+ hvis start af tv tages med.
Tv siger næsten altid en serie af klik når det starter og slukker, hvilket et helt normalt efter lg.

Det er som temperatur spiller ind på problem, 4-3 med sorte kanter og når billede går fra lyst til mørkt billede så kommer der ofte et par klik/knas, kan være stille knas til høje knas.

Tænker jeg har brugt ca. 50 timer på at finde frem mod problem, løsning, hvad der udløser det mm., er kommet frem til det må være design/ramme/panel/print/bagplade som kan give sig og frembringer de lyde.


Hvis man bare brugte et par dage sammen med det tv så var det måske ok men har hørt tv sige klik/knas ca. 10000+ gange over ca. 8 måneder nu og det driver mig vanvittigt over tid.

Har aldrig oplevet sådan en underlig fejl på et tv før og ingen af de andre tv vi har i min familie gør noget i samme stil som det her.

Lg vil sende tv tekniker for 3 gang men siger,: kan tekniker ikke skifte eller finde fejl på et af de 3 eller 4 print der er i tv så skal jeg betale.

Er super glad for tv med ikke de underlige lyde og ved ikke hvad jeg skal gøre?
Brugeravatar
Af bbplayer
#251643
Hvad er tilsluttet?
Har du prøvet at fjerne alle input, så tv kun har en antenne?
Måske også uden antenne med bare en usb afspillet film?
Har du en ekstern lyd enhed?

Hvad har du prøvet allerede nu? Du nævner ikke rigtig noget tests udover en tekniker.
Af MrWolf
#251645
#1 Det er ikke en lyd som kommer fra en lydkilde som højtaler på tv mine eksterne højtaler, sker også med alt lyd taget og slået fra.

Kun 1 ting på selve tv ser ud til at kunne spille ind og det er strømbesparelse, hvis man slå strømbesparelse fra så er det som de lyde sker mere ofte.