Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#252457
Lad os lige skille skidt og kanel: Jeg snakker om judder. Dvs. hakken i billedet som IKKE bør være der kildematerialet taget i betragtning. At man er allergisk overfor 24 fps billedmateriale går IKKE ind under denne definition og må være en smagssag.

Som jeg skriver, så vil 24 Hz materiale give en stroboskop-effekt på OLED fordi responstiden er så lav, at der ikke er nogen blur i billedet og der ikke er Black-Frame-Insertion til at slette billedet fra nethinden.
#252618
Hej Torben kan i eller andre med LG Bx OLED teste med La La Land som er 24 fps HD og Planet Earth ii 4k som er 25 fps på jeres LG OLED og fortælle om i ikke også oplever samme problem med trumotion slået fra?
På La La Land kan jeg eliminere det med at slå Trumotion til med det er kunstigt at se på, kan også få det fornuftigt med user 4/4 men er der bedre indstillinger for at få det 100%. På Planet Earth II 4k i 25fps kan jeg ikke få det uden hakkeri, selvom jeg har prøvet forskellige indstillinger.
#252677
Jeg har set håndbold (godt nok kvindehåndbold, de er ikke så hurtige) fra TV2,
og tennis fra Euposport Player på Apple tv, og jeg synes det virker med den indstilling.

På engelsk hedder det:
De-Judder: Adjusts juddering on the screen.
De-Blur: Reduces the blurring effects of motion.
Af mbm
#252679
Ja har ikke selv OLED, kun LED og hvis jeg benytter de-judder giver det nogle voldsomme fejl i hurtige bevægelser.
Rasmus/Torben snakker også om at det giver bivirkninger og derfor de fravælger det.
Hvis du ikke har nogle bivirkninger så er det da fedt.. de-judder giver jo et dejligt roligt billede.
#252683
mbm skrev:Ja har ikke selv OLED, kun LED og hvis jeg benytter de-judder giver det nogle voldsomme fejl i hurtige bevægelser.
Rasmus/Torben snakker også om at det giver bivirkninger og derfor de fravælger det.
Hvis du ikke har nogle bivirkninger så er det da fedt.. de-judder giver jo et dejligt roligt billede.
Det er omvendt. De-judder er slået helt fra, men De-Blur står på 10.
Af Bjur
#252718
Torben Rasmussen skrev:Ja, TruMotion er slået helt fra. Real Cinema er til 24 fps materiale, så hvis du ser BluRay, så fjerner det judder uden at du får tilført motion-halløj.
Umiddelbart kan jeg ikke ændre på Real Cinema i User mode på TruMotion, det er kun hvis jeg ændrer og går ud af User Mode at jeg kan slå Real Cinema fra.
Så dvs. i har Trumotion slået fra men Real Cinema slået til?