Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af esef
#251516
Ja, men hvordan? Har de haft alle kasser med TV åbnet og installeret det, eller sideloadedes den automatisk ud fra et eller andet kriterie når man starter TV'et op første gang, eller noget helt andet?
Af Lasse29
#309803
Jeg undre mig over at Samsung The Frame i DK kun sælges af Elgiganten. Det betyder, at der ikke er en egentlig fri konkurrence. Prisen for et 49 tommer er 10.999 kr. Nu var jeg så heldig i Media Markt at få det til 6.700.kr. Det var et tilbud i to dage, på 49 tommer.
Nu siger Samsung Danmark, at det jeg har købt i Tyskland og kunne købe i Danmark er identiske TV, men at et XX bag koden på Tv' et fortæller, at det er til det nordiske markede. Det skulle betyde, at man kan få problemer med kanalsøgningen. Det synes jeg umiddelbart lyder meget underligt, især fordi flere af jer skriver at det tilsyneladende ikke har givet problemer. Samsung skriver: I princippet ja, de har samme funktioner. Men hvis du køber et tysk produceret TV til et nordisk land, vil nogen af disse funktioner ikke være tilgængelige da de er lavet til specifikke områder. Kanalsøgning vil også blive et problem, da et tysk TV ikke er indstillet til at kunne søge vores Kanaler. En reparation kan muligvis også skabe problemer, da det er forskellige reservedele selvom det er samme TV, så muligvis teknikeren skal bestille reserve dele fra udlandet.