Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#251242
Hej med jer.

Jeg er ny her på siden og har gennem længere tid fulgt med i diverse debatter ang. to pågældende modeller, som jeg nu har kogt min "søgen" ned til.

Derfor vil jeg gerne høre, om I kan hjælpe mig med at gøre mit valg nemmere ang. hvilket af disse to 55'' TV jeg skal vælge.

Skærmen skal primært bruges til almindelig TV- brug, dvs. streaming, særligt sports-tv i form af fodbold, til film og alm. TV. Jeg har Boxer TV.
Jeg har forestillet mig, at TV'et selv op på vægen. jeg har ca. 3,5-4 M fra min sofa til væg hvor TV skal hænge.

Det djejer sig om:

Samsung UE55KS7005

https://www.elgiganten.dk/product/tv-ra ... ue55ks7005

LG 55UJ701V

https://www.elgiganten.dk/product/tv-ra ... v-55uj701v

Ser frem til at høre info.

Mvh Nicolai.
#251245
Velkommen til siden Nicolai. Først og fremmest....med den en afstand på 3.5-4 meter ville jeg helt sikkert gå op i en 65", men det er jo smag og behag og budgettet skal jo være til det..:-)

Hvis vi kigger på de to konkrete modeller, så ville jeg helt klar vælge KS7005. Den har et VA panel som kan give en dybere sort og dermed bedre kontrast og i sidste ende en bedre billedkvalitet. LG'en har et IPS panel som ikke kan lave så dyb sort, men til gengæld har den så en bedre betragtningsvinkel. Omkring Samsungen skal du være opmærksom på at den lider lidt af micro stutter i forhold til bevægelse på skærmen. Du skriver jo at du bl.a. skal se sport\bold. Det er dog langt fra alle som ser dette. Selv synes jeg ikke jeg kunne se det da jeg stod og kigge på skærmen i den lokale Hifi klub.
#251251
Ja, Snup Samsungen er de fleste brugere herinde enige om..

Konkurrenterne er ikke helt så skarpe i år,så det er det KS er det bedste også hvis du sammenligner med Sony, Loewe og Panasonic..

Hvis du vil have noget som virkelig rykker i forhold til LCD feks i film, så skal du over i OLED,men prisen er stadig lidt høj..