Debat og råd om tv-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærms-tv
Af pallandsen
#251204 Hej forum,

Jeg skal have et nyt tv og har desværre kun plads til et 40" eller 43" tv. Jeg havde egentlig tænkt at bruge i omegnen af 5.000kr men det ser umiddelbart ud til at jeg må investere lidt mere i det. Jeg har følgende kriterier:

App venligt (HBO, Netflix, Viaplay, Min bio)
Ok betragtningsvinkel (til prisen)
Godt billede (til prisen)
Pænt design (selvfølgelig ret subjektivt)

Jeg har kig på disse to:

Samsung UE40MU6475 - 6500kr https://www.elgiganten.dk/product/tv-ra ... ue40mu6475

Samsung UE43MU6175 - 6000kr
https://www.elgiganten.dk/product/tv-ra ... ue43mu6175

Er der nogen der har inputs til et af disse tv eller har andre foreslag? I så fald hører jeg meget gerne om det.

På forhånd tak
Mvh Rune
Brugeravatar
Af MCZ
#251211 Så vidt jeg ved er det kun samsung der har hbo som app. Så det indskrænker jo markedet lidt. Men et godt bud er Sonys 43"xd8305. Det er en 2016 model, med 4k, et 100hz panel (modsat Samsungernes 50), og faktisk et rigtig godt billede. Det har også to tunere. Mine forældre har det, og det spiller bare.
Mht Hbo så kan du streame det til tvet da det har chromecast indbygget. Det gør de i hvert fald.
Held og lykke med indkøb.

Jeg så lige på pricerunner at den ligger til 6999.
Vi gav kun 6749 i sonycenteret.
Brugeravatar
Af SamsungPanasonic
MCZ skrev:Så vidt jeg ved er det kun samsung der har hbo som app. Så det indskrænker jo markedet lidt. Men et godt bud er Sonys 43"xd8305. Det er en 2016 model, med 4k, et 100hz panel (modsat Samsungernes 50), og faktisk et rigtig godt billede. Det har også to tunere. Mine forældre har det, og det spiller bare.
Mht Hbo så kan du streame det til tvet da det har chromecast indbygget. Det gør de i hvert fald.
Held og lykke med indkøb.

Jeg så lige på pricerunner at den ligger til 6999.
Vi gav kun 6749 i sonycenteret.

Samsungs 6-serie er vel 100Hz. Det er 5-serien, der er 50Hz.
Af BrianH
#251225 Hvis det er apps du vil have (og holde budgettet), vil et 4000 kroners tv + et apple-tv være meget bedre efter min mening
Af JHN
#251229 Hej Rune.

Jeg er kun til Tv på cirka 40 tommer. Og da jeg sidder 3 meter fra skærmen, får jeg kun lidt eller ingen fordel ved at vælge et 4K fremfor et Full HD. Selvfølgelig kan et 4K TV være bedre end et Full HD på visse punkter, men forstå mig ret.

Ifølge følgende artikel er Sony kommet med 4 Full HD TV med HDR. Jeg mente, at det kun var 3 Full HD TV med HDR og 2 HD Ready med HDR. Men antallet er ihvertfald i den størrelsesorden.

Jeg skrev i starten af februar til Sony Danmark med spørgsmål vedrørende Full HD TV med HDR. Men de kunne endnu ikke svare. Måske er disse TV noget for dig. Jeg ved ikke hvor gode de er m.h.t. Apps. Og deres HDR er jo nok ikke optimalt. Jeg plejer at kalde den form for begænset HDR for HDR Light. Det bliver spændende at se, hvor god deres HDR bliver.

http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1483721909

Kærlig hilsen
Jan Hervig Nielsen
Ejer af et 40 tommers Full HD TV
Af pallandsen
#251477 Tak for gode inputs - valgte efter nøje overvejelser at købe Samsung 40 tommer MU6475. Det er sgu et ret fedt tv synes jeg har indtil videre ikke fortrudt. Et flot billede og ret gode betragtningsvinkler synes jeg. Derudover er det lækkert at det er så let at skifte mellem antenne tv, Viaplay, HBO etc. Lyden er jeg ikke imponeret af - men havde ikke forventet meget mere.