Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#250965
Hej FP.
Idet mit gamle og dejlige fjernsyn, Panasonic VT50 efter 5 års tro tjeneste er begyndt at komme med en meget høj mislyd/ hyletone fra lige under blæserne, der konstant lyder når det er tændt, føler jeg mig nødsaget til at købe nyt.

Da jeg er af den overbevisning, at ovenstående kan være dyrt at få fikset, og eller det er sidste kapitel for mit tv, endnu mere vigtigt er at banken (læs kone) har fået samme den samme tro.

Derfor er mit spørgsmål, i hvilken af de ovenstående modeller får man mest valuta for pengene?

Jeg har ikke noget imod at smide mønter for eksemplevis B7 el. E7, hvis de forbedringer på dette års model er til at føle på.

Omvendt da B6 el. E6 har en meget fornuftig pris lige nu og lagrene af dem så småt tømmes, er det så dumt ikke at spare de penge man kan spare?

Skal lige sige, at det bliver i 55" da banken har nedlagt veto imod 65" :(

Håber i forstår, hvor jeg nogenlunde vil hen af?

På forhånd tak.

David
#250968
Jeg ville klart gå efter et B6, det fås til så gode penge, at du kan få 2-3 af det for samme pris som ét B7. Forskellen er at B7 er op til 25% mere lys stærkt og har WebOS 3.5 og understøtter HLG HDR som endnu ikke kan bruges i DK. B6 har virkelig lækkert billede.
#250973
B6 er rigtig godt med rent feature mæssigt, så tror ikke du vil komme til at mangle noget på den front. Så hvis du ikke føler at billedet på B6\E6 mangler lys, så ville jeg da helt klart tage en af disse og spare lidt penge. Jeg mener i øvrigt også at have læst at B6\E6 bliver opdateret med HLG.
#250992
Hvis du på nogen som helst måde kan prøve skærmene af der hjemme er det at anbefale. Både elgiganten og Bilka.dk har 14 dages prøvetid.
Start med med B6'eren og er du tilfreds med den, så køb det. Jeg kom også til at prøve B7'eren og så måtte jeg have den.
Håber snart der kommer nogle danske test på LG7 serien, for det er meget mere end blot 25% mere i lys