Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Knud45
#250903
Jeg overvejer at købe en 40" skærm som skal bruges til både computer og TV. Grunden er at jeg ikke rigtig har plads til to skærme, at jeg gerne vil se TV på en større skærm end min nuværende og at jeg ikke har noget TV signal men ser alt via computeren alligevel.

Mit spørgsmål er sådan set bare om det giver mening eller det bliver noget rod? Jeg vil køre det over HDMI kabel. Jeg kører med et Geforce GTX 960M grafikkort, hvis det er relevant (så vidt jeg kan se kan det køre en opløsning på 3540x2160).

Jeg har ikke set så specifikt på TV endnu (udover det Samsung 40" i købsanbefalingerne, men jeg er ikke så glad for at betragtningsvinklerne ikke er gode).
Jeg kan se at Samsung tilsyneladende har en 7 serie ude. Vil det være et godt bud på et TV hvis setup'et giver mening?

På forhånd tak!
Af BrianH
#250915
Vil du sætte et tv på væggen foran sofen, og bruge det som computer?
Eller en gigantisk computerskærm på skrivebordet, og bruge det som tv?
Af Knud45
#250916
BrianH skrev:Vil du sætte et tv på væggen foran sofen, og bruge det som computer?
Eller en gigantisk computerskærm på skrivebordet, og bruge det som tv?
Jeg vil sætte et TV på væggen foran skrivebordet og bruge det som tv. Jeg har en 27" skærm nu som er ca. 60cm fra mig. Den nye skærm vil være ca. 1m fra mig når jeg sidder ved skrivebordet og ca. 3m når jeg sidder i lænestolen.