Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#250856
Historie:

gik for ca 1 måned siden forbi et sony 8505 til 4999 i bilka og tænkte, det ville da være en god og billig opgradering af mit 4 år gamle samsung 55ES6545...bare indtil OLED blir standard om 3-4 år....

tænker lige over det...

næste dag, er igen i bilka, kigger igen...hjem på nettet..ok tv til den pris...

tager i bilka næste dag for at købe et og..yep, udsolgt..DOH

Så nu har jeg fået jeg.vil.ha.noget.nyt virussen, men synes det er et træls tidpunkt at købe på...det vælter ind me nye (dyre) modeller/anmeldelser..(hvis jeg log viser ddos angreb er det bare mig og F5 :D)

har 55" og ku godt gå op til 60", et 65" tror jeg blir for stort et spring, sidder 2.9m fra skærm.

55ks7005 til 7777 er jo oplagt, eller 65 ditto til 9888, men hvorfor skal 60" koste 2000 mere ?

Men overvejer også at vente på at fx xe9005 ryger under min psykologiske grænse på 10.000 (selvom 55" B6 også er i tankerne :P)

mit nuværende tv fejler ikke noget og har, synes jeg selv et ret godt billede, men der er sket noget på 4år...

så hvad gør en klog ? tilfredsstiller den søde kløe med et "billigt" ks7005 og laver en OLED-om-3-4-år-fond :P

Eller bare vente til black friday og snuppe et Sony (@PeterD som ikke lider af mikrostutter og andre skavanker :D)

Nårh ja, mit brugsmønster er:
90% streaming, så 4k trækker lidt
10% bluray
tv-avis i ny og næ...

Mvh
Thomas, den ubeslutsomme :P
#250933
Når vi snakker HDR, så synes jeg at ret mange af 2016-modellerne var lige på vippen til at være acceptable. Med XE93 fra Sony, så er der kommet et fornuftigt antal zoner at ruffe med, men alt derunder er altså ikke helt nok til at give et tilfredsstillende resultat uden at du kommer over i OLED.

Men hvis vi lige glemmer HDR et øjeblik og fokuserer på størrelsen i stedet, så ville jeg dog hoppe op i 65" hvis jeg var dig. Det vil give en langt større effekt at opgradere størrelsen og så kan et 65KS7005 være et stærkt bud. Du skriver ikke hvad du kommer fra (blot at det er 55") og jeg ville ikke selv nøjes med at skifte model til noget i samme størrelse hvis der er plads til 65". Er de 2.9 m målt fra kant af sofa til TV eller fra næsetip til TV?
#250941
Hej, mange tak for svar. Inden jeg skriver hvad jeg endte med at bestille i går aftes, inden nogen havde svaret :P vil jeg lige skrive et par ord om hvordan jeg kom frem til det.

(@Torben) Kommer fra et snart 4 år gl Samsung 55" ES 6545, de 2.9m er fra øjne til skærm.

Jeg havde et 60" sharp før det samsung som jeg var rigtig glad for (minimal genskin ftw) men det døde desværre efter 6mdr og udgået model....

Jeg syntes de 60" var tæt på at være for stort, derfor har jeg valgt et 55" igen. Ved godt 4k gir mere mening på større skærme, men selvom min dejlige kæreste også synes noget andet så kan det blive for stort :P (hun synes også jeg skulle tage et 65". Hun mener iøvrigt og jeg sagtens kan skifte 40" i soveværelset ud med mit 55" :P måske fordi hun gerne vil ha det 40" sony i hendes soveværelse hehe)

Jeg kom også frem til at teknikken der kræves for ordentlig HDR stadig koster kassen (OLED/ZD9 ?) og retention er en frygt da jeg bruger tv som monitor også, hvilket er grunden til jeg ikke har ejet et plasma.
(mit sidste billedrørs tv var et 32" widescreen sony triniton flat <3 )

Jeg læste også din anmeldelse af A1 igen, måske havde jeg de negative briller på men det virkede næsten skuffende ? Jeg havde i hvert fald håbet på bedre score...men er overbevist om at mit næste tv om 2-3 år blir et OLED, om der så står Sony(kan godt li android), Panasonic, LG eller Samsung på (they'll fold) må tiden vise :D

Anyway, kæresten og jeg gik i elgiganten for at høre om de ikke kunne sælge 60" til 65" pris (60 som sagt 2000 dyrere)

han klikker lidt rundt på pc'en..narh, det kan han ikke..nå øv, hvad med XD9303, har du nogen tilbage som ikke er demo model (demo modeller vil forkomme...betyder åbenbart KUN demo tilbage, suk)

Nu kommer sælger #2 til.....(kæresten, som står tættere på fortæller da vi kommer ud at det lød som om han hviskede til sælger #1, prøv med et LG...LOL)

Nej tak til LG...og blir informeret om der kun er demo tilbage af XD93, nå øv....og jeg begynder at trække væk da der så kke er noget at komme efter da sælger #2 så blir lidt flabet imo, men hvorfor vil du ha en gammel model, der er jo lige kommet nye Samsung som jeg nok kan lave til næsten samme pris (han mente MU modellerne) nej tak jeg vil ha en KS, amen hvorfor det da..her gik jeg bare videre og sagde jeg bare ventede på et tilbud black-friday i stedet for så :P

Men det endte med jeg valgte hvad jeg kalder value-for-money løsningen, et 55ks7005 og en xbox one s som hd afspiller, ikke at jeg gider genkøbe alle mine bluray som jeg genkøbte dvd (when will it end) men enkelte film fortjener bare max bitrate (og så faldt jeg over real or fake 4k doh)

Men når jeg nu læser jeres svar tror/håber jeg har gjort det rigtige valg , skal nok melde tilbage når jeg har haft lidt tid til at lege med det (blir leveret fredag)

Synes selv mit nuværende tv har et godt billede, tænkte det faktisk igen igår da jeg så Better Call Saul S3E03 på netflix, så forventningerne er lidt høje :P

@KimKaos, har du selv indstillet eller brugt indstillinger fra nettet ? og vil du dele :)


Igen tak for svar :)

Mvh
Thomas
#250944
A1 er jo reelt et TV magen til ZD9 bare med et bedre panel. Så scoren på TVet bærer også præg deraf, med ganske få elementer der kan trække op (sejere lyd og design). Det "perfekte" TV er desværre nok en kombi af flere producenters features. Men den er jo også urealistisk dyr lige nu alligevel.
#250996
Tak kim og bjur det tjekker jeg ud :-)

Lennon, har som sagt haft 60" og det synes jeg var på grænsen, men kunne godt gå..

5" mere og så kommer overkanten af tv for højt op i forhold til sidde højde.. Så ja det er nok mere et møbel problem, lav sofa, "højt" tv møbel..

Men jeg tænker også lidt at med 2.9m til et 65" så blir det som at sidde for tæt på lærredet i biografen ;;) :p

Mvh
Thomas
#251036
KimKaos skrev:79 på mit 8005 og 56 på mit 7005

Forskellen skyldes nok at mit 8005 står i stuen og bruges også nogle gange om dagen og mit 7005 bor i soveværelset
Okay imponerende høje tal. Tror mit ks7005 som også er i soveværelset er på 15. Ps jeg overvejede også at skifte mit PS64D8005 i stuen ud med ks7005 eller 8005 men problemet er jeg kommer til at sidde i 45 graders vinkel så det tør jeg ikke købe. Så er det oled og priserne langt højere.