Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#265510
Hej igen
Kan ikke huske om jeg nogensinde fik postet at jeg endte med et 55" ks7005...som jeg egentlig har været ok tilfreds med...MEN SÅ SKETE DET HER !!! (clickbate overskrift :D)

Tiltagende skygger som den seneste uge også er begyndt at blinke, backlight (edge) bleed er også blevet tiltagende værre :(

Men er det samsung eller forhandler jeg skal ha fat i her , så vidt jeg har forstået har samsung noget 1 års service ?

Mvh
Thomas
Vedhæftede filer
samsung-ks7005-skygger.jpg
samsung-ks7005-skygger.jpg (204.64 KiB) Vist 4797 gange
#265512
Thomas.N skrev:Hej igen
Kan ikke huske om jeg nogensinde fik postet at jeg endte med et 55" ks7005...som jeg egentlig har været ok tilfreds med...MEN SÅ SKETE DET HER !!! (clickbate overskrift :D)

Tiltagende skygger som den seneste uge også er begyndt at blinke, backlight (edge) bleed er også blevet tiltagende værre :(

Men er det samsung eller forhandler jeg skal ha fat i her , så vidt jeg har forstået har samsung noget 1 års service ?

Mvh
Thomas
Ikke optimalt..

Jeg vil gå til butikken og se hvordan de forholder sig.

Samsung er et Multiinternationalt firma og tror ikke importøren vil gøre noget..
#265530
UPDATE:

Jeg kontaktede Samsung igår som havde svaret tilbage her til morgen, så thumbs up for hurtigt svar.

Men....de vil ha jeg piller alt eksternt fra, og lader tv stå uden strøm i 5 min. Tilslutte kun strøm og køre deres indbyggede billed test....og sjovt nok er fejlen næsten umulig at se på billede #1 (som er det de vil ha) men let at se på test #2 og #3 så dem inkluderer jeg inkl det jeg kigger på til daglig. Bruger primært tv'et som pc skærm.

SVAR fra Samsung:
Disse er blevet valideret, og den effekt som du oplever er indenfor tv'ets specifikationer. Og en service vil derfor med stor sandsynlighed ikke vil være garanti dækket.

Alle paneler som er oplyst med kant-teknikken vil vise dette i mere eller mindre udbredt grad, og vil især være mere synlig på større paneler da der kræves en højere lysstyrke i LED-lysene for at kunne oplyse hele skærmfladen.
Fænomenet vil oftest være mest synlig i hjørnerne hvor lodret og vandret kant-belysning kan krydses.
Som udgangspunkt er oplevelsen af "backlight bleeding" og "clouding" ikke ensbetydende med en hardwarefejl, da det ikke kan undgåes med den nuværende teknik angående LED kant-belysning.

Dog, så har vi fundet frem til en række indstillinger i fjernsynet som muligvis kan reducere effekten.

Billede tilstand - Dynamisk
Baggrundslys - 16-20
LED Clear motion - Fra
Eco sensor - Fra
Det prøver jeg selvfølgelig og det afhjalp også problemet lidt...Men hvem fanden kan holde ud at kigge på dynamisk indstilling ? jeg kan ikke, i hvert fald ikke uden solbriller ;;) og helt galt går det jo så når man skal se film....

men jeg kan klandre mig selv for ikke at følge min mave fornemmelse dengang, hvilket var : ikke samsung igen og ikke i elgiganten.....

nu vil jeg ud og købe et par yo-yo'er til kærestens unger og "ja selfølgelig må i bruge dem foran tv'et...":p )

Mvh
Thomas
Af Thomas.N
#265573
Torben Rasmussen skrev:Lad os lige slå det fast: Hvis TV'et kun virker i "dynamisk"-profilen, så er det defekt!
Helt enig Torben. Fejlen var der jo heller ikke ved køb, så var det røget retur.
Men det virker som om samsung ignorer skyggerne og referer til backlight bleed som så blir endnu værre i dynamisk 8-)

Men hvad kalder man denne fejl ? Er det sådan clouding ser ud med kant belysning ?

Det virker som om 2 pærer i kant belysningen er sprunget og ved at skifte til dynamisk/meget høj baggrundslys så overdøver de andre pærer det manglende lys O-O

Ved sgu ikke om jeg magter 12 omgange med infocare/elgiganten igen :((