Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#250841
Hej.
Jeg vil spørge om hjælp. Jeg tog i dag ned til elgiganten og begge disse 2 tv'er er på udsalg til 8.888 kroner. Det føltes som om, at medarbejderne i elgiganten bare ville sælge LG tv'et og at det var bedre på alle områder både kvalitetsmæssigt og smartTV mæssigt osv....

Så derfor ville jeg spørger jer? Hvilket ville i sige er bedst i forhold til at begge ligger til 8.888 kroner?

hvad er forskellen på disse 2 tv'er?

Håber nogle kan hjælpe! :)
#250853
KS8005. Ingen tvivl om det.

LG bruger IPS paneler i deres skærme, som har gode betragtningsvinkler men dårligt sortniveau. Samsung bruger VA paneler der har det omvendt. Jeg sætter mest pris på sortniveau frem for betragtningsvinkler, men det kan jo være anderledes hjemme hos dig.

Styresystemet er også ret forskelligt, så det bør du nok prøve.

Billedbehandlingen hos Samsung er lidt bedre end hos LG, men begge kræver lidt finjustering af især motion-systemet for at det bliver godt.
#250857
Torben Rasmussen skrev:KS8005. Ingen tvivl om det.

LG bruger IPS paneler i deres skærme, som har gode betragtningsvinkler men dårligt sortniveau. Samsung bruger VA paneler der har det omvendt. Jeg sætter mest pris på sortniveau frem for betragtningsvinkler, men det kan jo være anderledes hjemme hos dig.

Styresystemet er også ret forskelligt, så det bør du nok prøve.

Billedbehandlingen hos Samsung er lidt bedre end hos LG, men begge kræver lidt finjustering af især motion-systemet for at det bliver godt.

Hej
Ham i elgiganten sagde flere gange at biledkvaliteten, lyd og det hele var 100% bedre ved LG tv'et end KS8005 samsung tv'et. Jeg købte så LG tv'et...

Er det værd at tage ned i butikken og gøre nytte af mit 14 dages fortrydelsesret og købe mig Samsung tv'et KS8005?

Er bare meget i tvivl, da et tv jo ikke bare erstattes hvert år.

Desuden skal det siges, at jeg ikke tror at betragtningsvinkel er et problem.


Skal siges, at jeg er meget taknemmelig over at du hjælper mig :)
Af Grandahl
#250859
Jeg er enig i at ks8005 er et bedre tv end lg'en.. Du må selv afgøre om du vil skifte. Det er almindelig kendt at ansatte i Elgiganten er provisionslønnen for at sælge LG LCD tv..
Af iLoveTCL
#250861
Hvis du har plads i budgettet, så køb da OLED B6. 3-4000kr ekstra. De skærme du nævner her, når den ikke til sokkeholderne.
Evt se forskellen mellem ks8 og B6 i butikken, hvis det er muligt. Du bliver overrasket over hvor meget bedre oled er.
#250863
Jeg ved ikke helt om det er det rigtige valg, men tror jeg holder mig til det nuværende tv, altså LG tv'et. (Håber virkelig ikke jeg fortryder det)

Mit sidste spørgsmål er så, om nogle af jer måske kender til kalibrering af dette tv? Ville være Nice hvis i havde det, så kunne jeg lige få den bedste billedkvalitet der nu er muligt på dette tv.

Jeg er stadig i tvivl angående om jeg burde returnerer det, og købe samsung tv'et ::::(((... hader virkelig at være i tvivl mellem 2 produkter. :(
Af Grandahl
#250865
Det er da pudsigt at alle svarer at de selv ville tage KS8005, og du så vælger at beholde dit LG.. Svært ved at se hvad du ville opnå?
#250867
Mit formål er at vide hvilken jeg skal vælge, da jeg faktisk ærlig talt stadig er i tvivl. Dog er jeg blevet mere og mere fastbesluttet på, at jeg i morgen tager hen til elgiganten og får mit tv returneret og køber samsung tv'et.

Mange af jer der har meget mere viden om tv, ved det jo sikkert bedre end mig - i forhold til hvilken der er bedst.
Jeg tror jeg vil lytte til jer alle, og købe samsung tv'et og håber virkelig det er det værd. :)

Mange tak for hjælpen til dem der ville støtte op med at hjælpe mig med at vælge hvilket tv, der er bedst.
Af mbm
#250872
qenan.sallai skrev:Mit formål er at vide hvilken jeg skal vælge, da jeg faktisk ærlig talt stadig er i tvivl. Dog er jeg blevet mere og mere fastbesluttet på, at jeg i morgen tager hen til elgiganten og får mit tv returneret og køber samsung tv'et.

Mange af jer der har meget mere viden om tv, ved det jo sikkert bedre end mig - i forhold til hvilken der er bedst.
Jeg tror jeg vil lytte til jer alle, og købe samsung tv'et og håber virkelig det er det værd. :)

Mange tak for hjælpen til dem der ville støtte op med at hjælpe mig med at vælge hvilket tv, der er bedst.
Hvad er du utilfreds med ved LGén?
Af ilmisar
#250873
Det er ikke fordi jeg er utilfreds med LG'en. Det er mere fordi, at mange siger, at kvaliteten er bedre ved Samsung tv'et end LG tv'et. Man vil jo gerne have mest for pengenen. :)
Af mbm
#250874
ilmisar skrev:Det er ikke fordi jeg er utilfreds med LG'en. Det er mere fordi, at mange siger, at kvaliteten er bedre ved Samsung tv'et end LG tv'et. Man vil jo gerne have mest for pengenen. :)
Nyd dit TV og lad være med at læse herinde.
Af Grandahl
#250877
Hvis du ikke har brug for to tunere, kunne du med fordel skifte til KS 7005, den har samme billedkvalitet.. Foskellen er to tunere, lidt bedre højtalere og et andet design.. Blot til info