Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#250820
Hej,

Jeg nyder stadig godt af min 55VT50 fra panasonic (top model med reference udmærkelse her på siden, tilbage i 2012/13).

Tv'et i sig selv er jo fantastisk og var det næstsidste i plasma generationerne.. Jeg har personligt ganske enkelt holdt mig fra at købe nyt tv af den simple årsag, at nyere fjernsyn ikke har kunnet leverer samme billede kvalitet eller bedre..

Nu er det jo så 5 år siden det er købt og meget er sket.. OLED har bidt sig fast, men jeg har simpelthen så svært ved at vurdere om jeg får nok ud af at skifte min skærm ud nu, eller om jeg bør den kører sine dage ud?
Features er jeg stort set ligeglad med da jeg har både xbox og ps4 og er vant til at kører smart tv funktioner igennem disse - da VT50'eren ikke ligefrem er super smart i dets smart tv funktioner.

Så det er mest af alt billede kvaliteten jeg går efter - og vil i kloge mennesker mene at jeg får stor nok forskel til at ville se/nyde det?

Får at gøre vurderingen så objektiv som muligt ønsker jeg at gøre situationen op med at sige der skal ses bort fra pengene, altså prisen på skærmene.. Se det hellere som mulighed for at bytte til nyt. Ville du gøre det? Og hvilke ting i de nye skærme gør udslaget?
#250821
Kommer vel nok lidt an på hvad materiale du gerne vil se på dit nye tv. Hvis du vil opgradere en til en PS4 Pro\Xbox One S samt streame\afspille 4K\HDR materiale. Hvis du primært vil fortsætte med de samme kilder som hidtil, så mener jeg ikke der er en grund til en opgradering. Her vil forskellen være marginal som jeg ser det.
#250824
Med mindre du er ude efter en større skærm, eller der er features du bare ikke kan leve uden (4K, smart-TV mv.) så behold dit TV. Jeg skiftede udelukkende mit Kuro for at gå op i 65". Havde jeg været tilfreds med 50" så havde jeg IKKE skiftet.
#250839
Der kommer selvfølgelig altid nogle nye funktioner som man ikke kan undvære.

Men jeg tænker, at når nu du er en konsolperson, at du skal have den nye xbox der kommer slut 17 (project scorpio).
Den bruger hdmi 2.1.
Der er endnu ikke tv på markedet med hdmi 2.1, så jeg ville vente til 18 stykker med at købe et nyt tv. Jeg tænker ikke at en ny HDMI standard er forbeholdt topmodellerne. :)
#250845
Jeg har en bekendt,som lige er gået fra et 64" Samsung plasma ( ikke helt på niveau m nævnte Pana) , til 65" OLED - og han kan ikke få armene ned af begejstring .
Har man en meget lys stue, så er der vel også mange timers ekstra kvalitetstid at hente i sommerhalvåret, ved at skifte fra plasma til et top LCD eller OLED . . .
#250846
Hvad med hvis man har en Samsung Plasma d8005 64" som man kan sælge for 5k nu. Er det om at sælge og købe oled eller ks man ligeså godt vente til næste års modeller kommer ned i pris og bedre hdr?
#250855
Okay men kan se der bliver skrevet de er noget mere lysstærke på HDR. Det giver vel en del mere i praksis? Man kan vel håbe på de nye oled er på samme prisniveau ved juletid?
Jeg var i power for at spørge på en C6. Med det samme tilbød sælgeren mit et c7 (mener jeg) der stod til 45k. Jeg blev det tilbudt til 32k og det er altså lige udkommet. Der er altså en del af give af på avancen
#250860
SPOILER VARNING
Købte en LG oled 55E6v til afløsning for vores næsten top Panasonic plasma på 7 år.
Jeg holder meget af plasma, men vi sidder altså stadig her 3 uger efter med åben mund
og ser fjernsyn og råber; se lige der! Det er så godt! Og når der kommer UHD materiale på
er man lamslået over billederne.
Men Plasma VAR toppen før!
#250869
Det er nævnt før i andre tråde - OLED er ikke bedre end LCD mht. bevægelser.
Efter ca. 1 år med OLED, irriterer det mig stadig den uskarphed ved bevægelser, plasma havde ikke den uskarphed. Men på alle andre punkter slår OLED plasma - især 4k HDR materiale ser rigtig flot ud.
#250871
Turbo skrev:Det er nævnt før i andre tråde - OLED er ikke bedre end LCD mht. bevægelser.
Efter ca. 1 år med OLED, irriterer det mig stadig den uskarphed ved bevægelser, plasma havde ikke den uskarphed. Men på alle andre punkter slår OLED plasma - især 4k HDR materiale ser rigtig flot ud.
ja og nu har fjernsynsudsendelser det jo med at have bevægelse i billedet :(

Jeg kommer til at leve med mit 2016 LCD indtil der kommer ny teknik som eliminere hakkende bevægelser fuldstændig.