Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#250884
Ja mbm, som du også har nævnt tidligere er plasma bedre end OLED på bevægelse. Men bevægelse skal så også betyde nærmest alt for at mene Plasma er bedst.. På alle andre områder bliver den banket tilbage til stenalderen.. Det er min mening, der også har ejet begge teknologier.
#250885
Grandahl skrev:Ja mbm, som du også har nævnt tidligere er plasma bedre end OLED på bevægelse. Men bevægelse skal så også betyde nærmest alt for at mene Plasma er bedst.. På alle andre områder bliver den banket tilbage til stenalderen.. Det er min mening, der også har ejet begge teknologier.
er bare gnaven over TV år 2017 til +20.000 kr ikke kan vise flydende billeder.
Det vil være min første prioritet fremover istedet for om sort er sort etc.
#250891
Grandahl skrev:Ja mbm, som du også har nævnt tidligere er plasma bedre end OLED på bevægelse. Men bevægelse skal så også betyde nærmest alt for at mene Plasma er bedst.. På alle andre områder bliver den banket tilbage til stenalderen.. Det er min mening, der også har ejet begge teknologier.
Som mbm svarede mig - det er et TV med levende billeder, ikke et lysbilledshow. Derfor er at kunne håndtere bevægelser et MEGET vigtig parameter og en hel del mere vigtig end sortniveau eller peek lys på 1-2k nits :)
#250898
mbm skrev:
Grandahl skrev:Ja mbm, som du også har nævnt tidligere er plasma bedre end OLED på bevægelse. Men bevægelse skal så også betyde nærmest alt for at mene Plasma er bedst.. På alle andre områder bliver den banket tilbage til stenalderen.. Det er min mening, der også har ejet begge teknologier.
er bare gnaven over TV år 2017 til +20.000 kr ikke kan vise flydende billeder.
Det vil være min første prioritet fremover istedet for om sort er sort etc.
Så vidt jeg har forstået,så er det til dels også broadcast relateret . Men selvfølgeligt rart hvis der kunne laves et 100% motionsytem, der eliminerede problemet uden artefacts og andre bivirkninger.
#250899
Grandahl skrev:Ja mbm, som du også har nævnt tidligere er plasma bedre end OLED på bevægelse. Men bevægelse skal så også betyde nærmest alt for at mene Plasma er bedst.. På alle andre områder bliver den banket tilbage til stenalderen.
At bagatellisere en svaghed så essentiel som evnen til at kunne håndtere bevægelse i billedet, svarer det ikke lidt til at sige, skidt-pyt, bilen kører ad H til, men den ser flot ud i indkørslen?
#250905
Torben Rasmussen skrev:Det er jo kun hos LG det pt hænger sådan sammen. Jeg oplevede ikke problemer med bevægelse på hverken Philips eller Sony.
Flere argumenter behøver man (nærmest) ikke for at vælge Sony eller Philips frem for LG.
#250906
Tak for de mange svar.
Ikke at jeg har rykket mig tættere på en beslutning :D

Lige nu ligger jeg med tankerne omkring OLED55E6V, SONY A1 eller en af de nye LG OLED når de lander.. Evt W7 da man jo må erkende det er røv flot med så tynd en skærm... (om den så er meget bedre på billedkvaliteten aner jeg ikke).
Men udfra test her på siden kan jeg ikke se de store positive aspekter i A1 kontra LG E6V evt.. nogen der kan forklare det på mere dansk?

Men snakkede idag med en inden for LG og han fortalte mig at der netop er noget ret så vildt på vej i 2018 angående bevægelser i billedet.. men for mig ligger det i nu og ikke om et år..