Debat og råd om tv-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærms-tv
Af dannisther
#250539 Hej folkens,

Jeg står i den situation, at det gamle Pana ST50 skal skiftes ud.

Pt, overvejer jeg at smide pengene efter LGs LG 75UH780V

Eller Samsungs KS9505 i 78" eller KS9005 i 75"

Jeg har ikke lige kunnet finde nogle reviews, af andet end KS9505.

Jeg havde overvejet en OLED, men da de "kun" er betalige i 65" er de ikke så interessante.

Hviliken tanker har i omkring disse skærme i 75" ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#250541 LGs model bruger et IPS panel, som vil have et noget dårligere sortniveau end dit plasma-TV, men til gengæld have gode betragtningsvinkler. I min mening kan LGs LCD ikke hamle op med konkurrenterne og de burde helt droppe at lave highend LCD-TV og satse 100% på OLED i dét segment, så priserne kan komme ned.
Af dannisther
Torben Rasmussen skrev:LGs model bruger et IPS panel, som vil have et noget dårligere sortniveau end dit plasma-TV, men til gengæld have gode betragtningsvinkler. I min mening kan LGs LCD ikke hamle op med konkurrenterne og de burde helt droppe at lave highend LCD-TV og satse 100% på OLED i dét segment, så priserne kan komme ned.

Tænker du så Samsung Torben? Eller har du andre gode bud ?

Jeg har en Sony XD93 i 55" , men synes ikke android er så fedt, og jeg synes at der er meget shadowing omkring tekster i HDR og 4K på skærmen :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#250552 Hvis blooming er et issue, så bliver det næppe bedre med KS-modellerne. Der er ikke mange gode bud i de størrelser du efterspørger - især ikke hvis prisen skal være lav - så du må nok forberede dig på at gå på kompromis.
Af dannisther
Torben Rasmussen skrev:Hvis blooming er et issue, så bliver det næppe bedre med KS-modellerne. Der er ikke mange gode bud i de størrelser du efterspørger - især ikke hvis prisen skal være lav - så du må nok forberede dig på at gå på kompromis.

Jeg tænker bare at Ks9505 i hvert fald er Full array local dimming , tager det ikke det værste af den slags Torben ?
Eller er jeg helt galt afmarcheret ? :D
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#250567 Der er ikke nok zoner til at eliminere problemet.
Af dannisther
Torben Rasmussen skrev:Der er ikke nok zoner til at eliminere problemet.

Okay, men det er vel stadig mindre ?

Har du nogen tanker om de to skærme helt generelt set? Måske ovenikøbet en anbefaling ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#250593 Jeg ville ikke umiddelbart have skrubler ved at tage et KS9505 ud over at den er buet. Det er nok nu man skal slå til, da 2017-modellerne er lige på trapperne.
Af dannisther
Torben Rasmussen skrev:Jeg ville ikke umiddelbart have skrubler ved at tage et KS9505 ud over at den er buet. Det er nok nu man skal slå til, da 2017-modellerne er lige på trapperne.

Tak for hjælpen Torben, så bliver det nok det!
Af dannisther
Christopher B skrev:Ved ikke om denne 2017 model fra Sony evt. skulle have interesse. Ganske pæn introduktionspris: https://www.power.dk/tv-og-billede/flad ... /p-520097/

Hey!

Tak for link.

Jeg kunne godt tænke mig et bagkants belyst tv :)
Synes Sonys sidekants belysning er lidt irriterende, omend det er virkeligt lækkert billede. Bare for meget blooming